اجازه دهید نگاهی داشته باشیم به نظر « مارسلو گلیسر» استاد فیزیک و ستاره شناسی دانشگاه دورتموث در باره تعریف خاصی که نسبت به  لحظه « اکنون » دارد.

لحظهِ «اکنون»چیست

خیلی راحت و عادی می گوییم اکنون و اینجا… کلماتی که انگار معنی مشخصی دارند یا ما فکر می کنیم که معنای مشخصی دارند اما اگر دقت کنیم می بینیم با وجود آنکه تا حدودی تکلیف خودمان را با « اینجا» مشخص کنیم چون مقداری آزادی در جابجایی از اینجا تا جای دیگر داریم ولی « اکنون» واقعاً وجود ندارد. در حقیقت این ذهن ما است که وضعیتی را خلق می کند که راهنمای ما در زمان و مکان است.

دانستن اینکه مغز ما سازنده واقعیت است نباید خبر غیرعادی باشد چون به راحتی می توانیم همه این دنیای واقعی که ذهن ما عرضه می کند را در هم بریزیم. به عنوان مثال اگر مشروب یا مواد مخدر استفاده کنیم و یا فقط چند شب پی در پی نخوابیم. در آن صورت متوجه می شویم که درکِ ما از واقعیت کاملاً متفاوت خواهد شد.

ما چه هستیم و چه نسبتی با دنیا داریم محصول به هم تنیده شدن احساسات ما و خاطراتی است که می توانیم  آنها را زنده کنیم. تناقض جالب در مسیر درک و شعور ما از واقعیت این است که خاطراتی که به آنها تکیه می کنیم از هم گسیخته و بی اعتبار است ولی با این وجود، باور داریم به همه آنچه که فکر می کنیم واقعی است.

ما فکر می کنیم که زمان جاری است بدون آنکه ساعتی در مغز ما مشغول فعالیت باشد. ریزش آب از آبشار یا ضربان قلب و یا تلاش بی وقفه افکار پراکنده مان به ما اجازه می دهد چیزی شبیه به نمایش یک فیلم در ذهن ما اتفاق بیفتد تا گمان کنیم دنیای بیرون و درون ما آنطوری که ما می فهمیم وجود دارد.

ما برای جابجا شدن در مکان آزادیم ولی زمان به ما این اجازه را نمی دهد. زمان ما را در چنگ خود می گیرد و کار زیادی از دست ما ساخته نیست و اگر مرگ توجه زیادی از ما طلب می کند و نگرانش هستیم تنها کاری که از عهده ما بر می اید آن است که گذشت زمان را به تعبیر خودمان، کند سازیم.

ما وقتی به به اطراف می نگریم چیزهایی را می بینیم که عملاً در گذشته اتفاق افتاده اند. اما به اجسام و اشیاء نظیر ابر و خورشید چنان می نگریم که گویی در لحظه اکنون شاهدشان هستیم هر چند می دانیم که اجسام و اشیاء هر چقدر دورتر از ما باشند، بودن شان قدیمی تر از اکنون است.

ما به آنها می نگریم نه به آن صورتی که واقعاً هستند، ما اجسام و اشیا را می بینیم ولی وقتی که بودند. خورشیدی که الان می بینیم تصویر 8 دقیقهِ پیش، آن را دیده ایم. چون با سرعت نور همین مدت طول می کشد تا تصویر اکنونِ خورشید به ما برسد. تصویر کامپیوتری روبروی مان را به خاطر نزدیکی اش به ما، که یک میلیاردم ثانیه پیش ساطع شده است اکنون می بینیم.

برای همه شعبده بازی هایی که شاهدش هستیم می توانیم از مغز خود متشکر باشیم. مغزی که همه این تفاوت ها را یکجا به عنوان واقعیت کنونی برای ما می سازدد.

ما قادر به درک هیچ چیزی در لحظه کنونی نیستیم. چیزی که ما از آن به عنوان « اکنون» می شناسیم ساخته شده از در هم آمیختن انواع فراوان گذشته ها است. زمانِ جاری شده و مداوم، این باور به هم بافته شده توسط مغز را در برابر ما به رژ وا می دارد. مغز این لحظات پراکنده قدیمی را مثل یک فیلم سینمایی به ما عرضه می کند.

تشبیهِ دیدن زندگی ساخته شده توسط مغز ما به صورت یک فیلم، بیشتر از پیش این پراکندگی و غیر واقعی بودن واقعیتِ زندگی را به رخ ما خواهد کشید چون ما می دانیم که همین فیلم سینمایی زندگی می تواند با پخش سریعتر فریم های هر ثانیه ِفیلم، سریعتر یا کندتر به نمایش در آید.

بنابراین بیایید از دیدن فیلم لذت ببریم.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 224
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

کارل یونگ روانکاو معروف سوئیسی معتقد است همانطور که ما انواع قابلیت های فیزیکی و غرایز را از اجدادمان به ارث می بریم، روح و روان و نیت ها و خصوصیات آنها نیز به ما منتقل می شود.

به نظر یونگ، ما انسانها بدون اینکه متوجه باشیم از یک انبار بزرگ اخلاق، رفتار، تجربه و حتی شکست ها و ترس های اجدادمان تاثیر می گیریم. انبار مشترکی که آن را « ناخودآگاه جمعی» می نامد.

بر همین اساس، کارل یونگ چهار الگوی ارثی رفتار انسانی را شرح می دهد که برای رشد شخصیت و روان خودمان استفاده می کنیم.

چهار الگوی اصلی یونگ یعنی « پرسونا، آنیما و آنیموس، سایه و خود» در حقیقت حاصل تجربه و دانش طولانی مدت نژاد بشر است. همه خاطرات و تجربیات و اطلاعات  بشر که مدام افزوده می شود و به نسل بعدی منتقل می شود.

یونگ می گوید هویت یک نوزاد مثل یک تخته سیاه دست نخورده نیست که فقط از اول زندگی بر آن نوشته می شود، به نظر او انسانها با انواع مدل های شخصیتی و هویتی و رفتاری که از اجداد انسانی به ارث برده اند متولد می شوند.

چهار کهن الگوی اساسی بشر عبارتند از :

۱- شخصیتی که دوست داریم از خودمان بروز دهیم The persona

در هر جامعه، فرهنگ و مذهب و اخلاقی وجود دارد که اغلب ما انسانها با آنها کنار می آییم و سعی می کنیم خودمان را شبیه و همراه آنها بسازیم. برای این کار به تمناهای منفی درون خودمان، مهار می زنیم.

۲شخصیتی که دوست داریم  در سایه نگه داریم  The shadow

هر آنچه که فکر می کنیم درست نیست و نباید قابل دسترس باشد. هر نوع امیال جنسی یا هر نوع شناخت در باره ضعف های خودمان یا همه غفلت ها و کم آوردن های زندگی، جزو الگوی سایه است. این بخش از هویت و شخصیت را نمی پسندیم چون نمی خواهیم کینه توز، حسود، طمعکار و بوالهوس باشیم.

۳- قدرت زنانه و ظرافت مردانه  The anima/animus

یونگ معتقد است زن بودن یا مرد بودن یک هویت ثابت انسان نیست و مثلا هر مرد یک بخش زنانه و هر زن هم یک بخش مردان در خود دارد. حتی هر دو جنس از هورمون های دیگری، در بدن خود دارند. جوامع بشری به طور سنتی مردان و زنان را به حالت های مجزای زنانه یا مردانه سوق داده اند. در صورتی که یونگ می گوید بهتر است بپذیریم در وجود هر زن یا مرد، جنس مخالف وجود دارد که باید کشف و توسعه یابد.

۴- خود الگویی The self

همه وجود ما مدام در حال تلاش است تا به یک تعریف همه جانبه از « خود» برسد. هویتی که ترکیبی از ناخوادگاه جمعی و فردی ما است. وقتی این قابلیت ایجاد شود ما رشد می کنیم و به خرد و شعور بیشتر دست می یابیم.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 228
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

بهترین پیشنهاد برای  یک هدیه تبلیغاتی مناسب نمایشگاه کدام است؟! بسیاری از کسب و کار ها؛ شرکت های تجاری، فروشگاه ها، اصناف و غیره در ایران، در دوره های مختلف زمانی اقدام به برگزاری نمایشگاه میکنند تا بتوانند در آن بهتر از قبل خود را به مخاطبان و جامعه هدف مورد نظرشان نشان داده و محصولات و خدمات کسب و کار خود را به آنها معرفی و عرضه کنند.

یکی از نکات مهم برای دریافت بازخورد بالا در نمایشگاه ها، ارائه هدایای تبلیغاتی رایگان به مشتریان و مخاطبان است. در ادامه در ابتدا در مورد اهمیت استفاده از هدیه تبلیغاتی در نمایشگاه صحبت کرده و پس از آن هدایای تبلیغاتی مناسب نمایشگاه را به شما معرفی میکنیم.

اهمیت ارائه هدایای تبلیغاتی برای مخاطبان نمایشگاهی

یکی از موضوعات بسیار مهم در مباحث بازاریابی این موضوع است که بتوانید در هر فرصتی از تمامی مخاطبان خود “لید یا سرنخ” دریافت کنید. منظور از لید، یک شماره، ایمیل یا راه ارتباطی است که بتوانید در آینده از آن در جهت برقراری ارتباط با مخاطب و فروش استفاده کنید.

موضوع دیگر، بحث برند سازی است. اینکه بتوانید برند خود را در ذهن مخاطبان هدف کسب و کار خود پررنگ کنیددر یک نمایشگاه تبلیغاتی، اغلب افراد شرکت کننده و یا حداقل آن افرادی که به سراغ غرفه شما می آیند، دقیقا مخاطبان هدفی هستند که نیاز به خدمات شما دارند. در این زمان است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گرفته و سعی کنید تا تمامی آنها را به خریدار و پس از آن به مشتری تبدیل کنید. اما چطور؟

چطور با هدیه تبلیغاتی در نمایشگاه مخاطب را به خریدار تبدیل کنیم؟

همانطور که گفته شد، دو موضوع بسیار مهم برای تبدیل مخاطبان؛ دریافت لید و برند سازی است. این دو هدف میتوانند با استفاده از انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب نمایشگاه محقق شود. به این صورت که در روش اول میتوانید به تمامی افرادی که به سراغ شما و غرفه شما می آیند، در ازای پر کردن یک فرم تماس و دریافت اطلاعات، هدیه تبلیغاتی خود را ارائه کنید.
البته برای اینکه بتوانید مخاطبان را به این کار وادار کنید مطمئنا نیاز به استفاده از یک هدیه تبلیغاتی با کیفیت دارید.

در روش بعدی، برای اینکه بتوانید برند خود را در ذهن مخاطبان هدف ثبت کنید، یک هدیه تبلیغاتی خاص و با ارزش را اهداء میکنید. دقت داشته باشید که این مخاطبان دقیقا همان هایی هستند که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند اما در مورد اینکه نیاز خود را از طریق کدام شرکت یا شخص رفع کنند مردد اند. با استفاده از این کار به افزایش آگاهی نسبت به برند خود کمک میکنید و باعث میشوید تا احتمال اینکه مخاطبان شما را برای خرید خدمت مورد نیاز خود انتخاب کنند، بالا برود.

در این حالت نیز شما به یک محصولی نیاز دارید که بتوان در درجه اول ذهن مخاطب را به سمت خود جلب کند و پس از آن نیز اعتماد مخاطب را با کیفیت بالا به سمت شما معطوف کند.

کدام هدیه تبلیغاتی را برای ارائه در نمایشگاه استفاده کنم؟

 

هدایای تبلیغاتی بسیار زیادی در بازار فعلی موجود است که شما میتوانید از آنها در نمایشگاه استفاده کنید. اما اگر هدف شما از خرید هدایای تبلیغاتی و ارائه آن به مخاطب؛ برندسازی و در نهایت فروش بیشتر است، پیشنهاد میکنیم تا کمی در انتخاب خود دقت بیشتری را به خرج دهید. هدایای تبلیغاتی مثل:

تقویم رومیزی

تقویم دیواری

خودکار

سرکلیدی

لیوان

البته تبلیغاتی

و

از جمله هدایایی است که همواره توسط شرکت کنندگان و غرفه داران در نمایشگاه ها استفاده میشود. این موضوع نیازی به ارائه آمار و ارقام ندارد. به خوبی میتوانید از توجه به مخاطبان و هدایای دریافتیشان در نمایشگاه، این موضوع را متوجه شوید.
اما همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، برای اینکه بتوان به اهداف مهم فروش و برند سازی در نمایشگاه دست پیدا کرد، باید هدیه تبلیغاتی را انتخاب کنید که بتواند چشم بیننده را به خود جلب کند، پس هدیه شما باید یک هدیه تبلیغاتی خاص و بی نظیر باشد.

 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 230
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

 

هدایای تبلیغاتی می توانند در جهت ارتقای میزان پاسخگویی مشتریان به پیامهای تبلیغاتی نقش مهمی داشته باشند.

استفاده از هدایای تبلیغاتی می تواند مشتریانی را که از راه های مختلف با شما آشنا شده اند به شما نزدیکتر و آن ها را برای برقراری تعامل تشویق کند.

یکی از رفتارهای طبیعی انسان، تصمیم‌گیری برای خرید های لحظه ای در واکنش به گزینه‌های ارزشمند و به صرفه است.

تاکتیک های بنیادین فروش بر پایه درک تاثیرگذاری محرکها، هیجانات و احساسات بر فروشِ خدمات و محصولات است؛ فروشندگان با تجربه می‌دانند که بیشتر خریدهای مشتریان تحت تاثیر هیجانات و احساسات آنها شکل می گیرد و منطق، نقش کمتری در خرید دارد؛

اگر شما بتوانید توجه مشتریان بالقوه را جلب کنید و به علایق و خواسته های آن ها پاسخ دهید قطعا میتوانید به سرعت در تصمیم گیری خرید آنها تاثیرگذار باشید. استفاده از هدایای تبلیغاتی به عنوان مکملِ سایر فعالیت های تبلیغاتی، شما را در دسترسی به این قابلیت بسیار جلو میبرد.

ارائه هدایای تبلیغاتی رایگان یا ارائه فرصتِ برنده شدن درقرعه کشی ها برای کسب جوایز بزرگ، توجه مشتریان را به خود جلب می کند و مورد علاقه آنها واقع می شود و می تواند آنها را برای خرید ترغیب کند؛ در واقع ارائه هدایای تبلیغاتی مشتریان بالقوه را به مشتریان فعلی تبدیل می‌کند.

انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب  برای تکمیلِ تاثیر تبلیغات رسانه ای، نیازمند این است که خواسته ها و تمایلات مشتریان خود را بدانید. اجرای تحقیقات بازاریابی و مطالعه الگوهای خرید مصرف کنندگان می ‌تواند خواسته های مشتریان هدف را روشن نماید و آنچه را که در حال حاضر برای آنها جذاب است به شما نشان دهد.

یافتن پاسخ برای این پرسش نقطه آغاز فعالیت های شما به منظور ارائه هدایای تبلیغاتی و کسب موفقیت در برنامه های فروش است، پاسخ به این پرسش در مناطق جغرافیایی مختلف در سطح بازارهای هدف گوناگون یکسان نیست؛ از این رو بهترین راه این است که با مشتریان فعلی خود در مورد علایق و خواسته های آنها صحبت کنید و بپرسید که دریافت چه هدیه ای برای آنها جذاب تر است. هرقدر تحقیقات شما به زندگی واقعی مشتریان نزدیکتر باشد تاثیر هدیه تبلیغاتی شما بیشتر خواهد بود.

 

 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 239
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

طبق بررسی‌های به عمل آمده، اکثر هدایای تجاری به مشتریان عمده اهدا می‌‌شوند، سپس نوبت به کارفرمایان و مشتریان موفق می‌‌رسد.
دلایل هدیه دادن، متفاوت است و طیفی از تشکر از مشتریان قدیمی تا تشکر از یک کارمند که تعطیلات آخر هفته خود را به مرخصی نرفته و کار کرده دربر می‌‌گیرد. البته یک دلیل ثابت برای هدیه دادن وجود دارد: تقویت روابط شخصی بین هدیه‌دهنده و هدیه‌گیرنده.
انگیزه‌ها در هدیه دادن‌ متفاوت است به‌خصوص از این نظر که آیا هیچ پیش‌شرطی در هدیه دادن نهفته است یا خیر؟ باید به این مسئله توجه کرد که آیا هیچ نشانه‌ای از تبلیغ در آن هست یا نه؟ البته نباید گمان کرد که بحث الان در این چارچوب است که نباید هیچ نفعی از هدیه دادن حاصل شود. برای برخی از شرکت‌ها هدیه دادن، بخشی از راهبرد بازاریابی است.
همگان بر یک نکته اتفاق‌نظر دارند: هدیه دادن یکی از راه‌های مقرون به‌صرفه برای ایجاد حس مشارکت و ایجاد روابط ارزشمند است.

پژوهش‌

اگرچه هیچ مدرک مشخصی در این زمینه وجود ندارد که به شما اطمینان دهد هدایای تبلیغاتی قطعاً بازدهی برای شما خواهند داشت، اما به هر حال، انجمن بین‌المللی محصولات تبلیغاتی، پژوهش‌های مستمری را در زمینه روابط هدیه‌‌دهندگان و هدیه‌گیرندگان انجام می‌‌دهد که یافته‌های یکی از آنها حاکی از این است شرکت‌هایی که هدیه می‌‌دهند در مقایسه با شرکت‌هایی که هدیه نمی‌‌دهند دو برابر شانس تماس گرفتن از طرف هدیه‌گیرندگان را دارند.
شرکت «هری اند دیوید» که یک شرکت دست‌اندرکار صنایع غذایی است و جزو بازیگران کلیدی در حوزه هدایای تبلیغاتی به شمار می‌آید، برای ۲۵ هزار مشتری خود که سالانه بیش از هزار دلار از این شرکت خرید کرده باشند، هدیه می‌‌فرستد.
شرکت مزبور در یک پژوهش متوجه شد که ۵ هزار مشتری دریافت‌کننده هدایا، در مقایسه با مشتریانی که هدیه دریافت نکرده‌اند‌، خرید بیشتری از شرکت داشته‌اند.
حتی اگر شرکت شما دارای چنین بخش پژوهشی نیست،‌ این دلیل نمی‌‌شود که راهبرد بازاریابی نداشته باشید. هدیه دادن به شیوه صحیح می‌‌تواند به ایجاد مناسبات خوب بیانجامد و حکم خون را در زندگی اقتصادی شما داشته باشد.

هدایا و محرک‌ها
برای درک این‌که یک راهبرد مؤثر برای هدیه دادن چیست ابتدا باید بین هدیه دادن و برنامه‌ای که مبتنی بر محرک و پاداش است، تمایز قایل شد. هر چند که انواع گیرندگان هدیه و محرک شبیه یکدیگرند، اما از دو جنبه عملی و راهبردی با یکدیگر تفاوت دارند. محرک‌ها، پاداش‌هایی هستند برای این‌که سطوح فعالیتی مشخصی مثل برنامه‌های ایمنی را دامن بزنند، اما هدایا برای دامن زدن به یک تبادل مشخص بین گیرنده و دهنده، طراحی نمی‌‌شوند. در واقع‌، گیرنده هدیه به دنبال پیش‌بینی یک پاداش نیست، اما محرک‌ها چنین کارکردی دارند.
این‌که هدیه و محرک، دو پدیده یکسان شمرده شوند، محتمل است و این توقع هم وجود دارد که شما به دنبال برداشت از هر نوع سرمایه‌گذاری احتمالی باشید، اکثر هدیه‌دهندگان به دنبال این امر هستند که به نحوی از انحا، گیرنده هدیه را تحریک کنند، اما باید بسیار محتاط باشید. نه مشتری و نه کارمند، هیچ‌کدام نباید احساس کنند دارند رشوه می‌‌گیرند، چرا که بروز چنین احساسی نه‌تنها مفید نیست بلکه مخرب هم هست.
به هدیه دادن به‌صورت‌ یک فرایند مختصر اما همیشگی برای ایجاد روابط نگاه کنید و رهنمودهای زیر را به‌کار بندید:

اخلاق هدیه دادن‌
همیشه پیش از دادن هر هدیه‌ای به این نکته توجه کنید که هدیه‌دهنده و هدیه‌گیرنده، هر دو در مورد هدیه، دارای سیاست و برنامه باشند. یکی از افراط‌ها در این زمینه، طرد و حذف هر نوع سیاست مبتنی بر هدیه دادن بود که در دهه ۱۹۸۰ رخ داد و آن هم به خاطر رسوایی‌هایی بود که در این زمینه بروز کرد.
رفتار مناسب‌تر در این زمینه، اعمال سیاست در مورد سقف هدایا یا اعمال سیاست در مورد شرایط هدیه دادن است.
همیشه از هدیه‌گیرنده بپرسید که آیا هیچ سیاست یا چارچوبی در زمینه پذیرش هدیه دارد یا خیر و سپس براساس آن عمل کنید.

چند توصیه:‌
اعطای هدیه در جریان مزایده یا مناقصه، یک پاسخ منفی قطعی است. حتی اگر مزایده و مناقصه در جریان یک تعطیلی یا مناسبت ویژه برگزار می‌‌شود باز هم از دادن هدیه خودداری کنید.
اعطای چیزهای لوکس مثل بلیت سفرهای گران‌قیمت یا ماشین   جزو  موارد  نامناسب است.
 حتی اگر در شرایطی هستید که منعی برای هدیه دادن وجود ندارد و مقرراتی هم در این زمینه نیست، اجازه ندهید که هدیه دادن، احساس نامناسبی به وجود آورد، هر اقدامی از این دست می‌‌تواند به تخریب مناسبت های شما با دیگران منجر شود.

ادامه دارد

 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 228
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

1. درج اطلاعات زیاد روی یک محصول

هدایای تبلیغاتی ابزاری  مناسب برای نمایش اطلاعات کسب کار شما،هستند با این حال باید در نظر بگیریم که طراحی هدایای تبلیغاتی باید با کمترین عناصر و ساده باشد چرا که اگر اطلاعات زیادی را روی محصول درج کنیم،از زیبایی و کیفیت آن کاسته میشود.

ممکن است در ابتدا پیاده سازی همه ی اطلاعات برند شما برروی هدیه تبلیغاتی جالب باشد اما قطعا از نتیجه کار راضی نخوانید بود.پیشنهاد ما به شما این است که نسبت به اندازه کالای تبلیغاتی خود آگاه باشید. یک ساک دستی ناحیه بزرگتری برای چاپ نسبت به یک خودکار دارد.

اگر میخواهید هدیه تبلیغاتی شما کاربردی و مورد استفاده ی افراد باشد،آن را جذاب طراحی کنید و فقط اطلاعات اصلی را روی آن چاپ کنید.

2. تا آخرین لحظه صبر نکنید!!

معمولا هنگامی که کاری را به زمان دیگر موکول میکنیم،برنامه ریزیمان بهم میخورد و انتخاب هدایای تبلیغاتی در لحظات آخر از رایج ترین و پر هزینه ترین اشتباهاتی است که در سفارش هدایای تبلیغاتی انجام می دهیم.

تاخیر در ثبت سفارش باعث میشود که هدایای مورد نظر خود را دریافت نکنید چراکه ممکن است خارج از انبار باشد یا زمان تولید آن بیشتر از زمانی باشد که شما انتظار دارید و این اتفاق خوشایندی برای شما نیست. پیشنهاد ما به شما این است که رویدادها و موارد خاص را در تقویم خود یادداشت کنید اینگونه به خودتان فرصت کافی برای انتخاب کالای مورد نظر خود را میدهید.

3. سفارش هدایای تبلیغاتی به اندازه کم

بسیاری از برند ها و شرکت ها برای صرفه جویی در هزینه ها،حداقل مقدار هدایا را سفارش میدهند.مشکلی که ممکن است رخ دهد این است که اغلب حداقل مقدار هدایا کافی نیست،ممکن است همه چیز آنطور که پیشبینی کردید نباشد و به هدایای بیشتری احتیاج داشته باشید.

هدایای تبلیغاتی سریع تر از چیزی که تصور می کنید، تمام می شود و در نتیجه شما نیاز به سفارش مجدد هدایا پیدا میکنید.

به جای اینکه به هدایای تبلیغاتی به عنوان یک هزینه اضافه فکر کنید، ان را بخشی از بودجه خود قرار دهید. این امر به شما امکان می دهد محصولاتی را که شرکت شما به آن نیاز دارد را آسان تر پیش بینی کنید و در آینده بر این اساس سفارش دهید

4. تمرکز بر بودجه به جای کیفیت در سفارش هدایای تبلیغاتی

یکی دیگر از تکنیک هایی که شرکت ها و برندها در مورد سفارش هدایای تبلیغاتی انجام میدهند،تمرکز بر روی بودجه بجای کیفیت کالاست.در واقع سفارش محصولات تبلیغاتی ارزان میتواند به ضرر برند و شرکت شما باشد.هدایای تبلیغاتی شما،بازتابی از برند شماست. صاحبین کسب و کار فکر میکنند مخاطبین آنها در نمایشگاه ها اغلب بدنبال هدایای تبلیغاتی ارزان هستند، ولی این افراد وقتی زمانی را برای به نمایشگاه آمدن میکنند دوست دارند بهترین هدایای تبلیغاتی را از شما دریافت کنند.

5.نادیده گرفتن اهمیت رنگ و طراحی در هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی معرف برند و کسب و کار شما هستند،در نتیجه انتظار میرود شما به گونه ای زیبا و خاص آنهارا ارائه کنید.هدیه تبلیغاتی فقط به معنای چاپ اطلاعات برند شما برروی محصول نیست بلکه باید دارای طراحی قوی و چشمگیر باشد به گونه ای که بتواند به شما در معرفی کسب و کار خود کمک کند. یک اشتباه بزرگ که اغلب شرکتها مرتکب می شوند انتخاب غلط رنگ ها و یا عناصری که در طراحی هدایای تبلیغاتی به کار می رود.

6. بی توجهی به مخاطبان هدف

غالباً، شرکت ها هدایای تبلیغاتی را براساس ترجیحات شخصی و بدون دانستن علاقمندی ها و نیازهای مخاطبان خود انتخاب می کنند اما دلیل اصلی که باعث می شود مخاطبان شما از کالای تبلیغاتی استفاده کنند و آن را نگه دارند، سودمندی است و تعریف سودمندی در بسته به مخاطبان می تواند تغییر کند.

نحوه جلوگیری از این اشتباهقبل از اینکه دوباره هدیه تبلیغاتی سفارش دهید، وقت بگذارید و فکر کنید که مخاطبان شما واقعا دوست دارند چه چیزی دریافت کنند به جای اینکه هدایای تبلیغاتی را براساس آنچه در شرکتتان می پسندند سفارش دهید



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 234
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

ناامیدی زمانی رخ می دهد که ما از انجام کاری ناتوان می‌شویم یا از تغییر دادن شرایط باز می مانیم. همچنین وقتی نتیجه زحمات ما درانجام کاری بر انتظارات ما منطبق نیست احساس نا امیدی می کنیم. ناامیدی یک احساس قدرتمند است که غالباً در ایجاد روحیه تاریک یا غمگین در ما نقش دارد و ممکن است بر نحوه ادراک شخص از خود، سایر افراد، شرایط شخصی و حتی جهان تأثیر منفی بگذارد. ناامیدی می تواند تأثیر بسزایی در رفتار انسان بگذارد، زیرا منعکس کننده دیدگاه منفی فرد نسبت به آینده است.

احساس ناامیدی اغلب باعث می شود فرد علاقه خود را به موضوعات مهم، فعالیت ها، رویداد‌ها یا افراد از دست بدهد. کسی که ناامید شده باشد ، دیگر نمی تواند ارزش چیزهایی را که قبلاً مهم بودند، درک کند. احساسات غالباً با عدم الهام و همچنین احساس ناتوانی، درماندگی، دل کندن، اسارت، افسردگی و انزوا همراه است. مطالعات بی شمار حاکی از آن است که ناامیدی با ضعف سلامت روانی، روحی و جسمی ارتباط نزدیکی دارد.

افراد ناامید بیشتر می‌خندند

به طور معمول فرض بر این است که افراد خوشحال و شاد می خندند. اما یافته های محققان انستیتوی فناوری ماساچوست نشان داد که همه خنده ها نشانه احساس خوشبختی نیست. بلکه انواع خنده وجود دارد: خنده عصبی، خنده جعلی، خنده مودبانه و خنده از روی ناامیدی. به گفته محققان MIT، اکثر مردم اعتقاد ندارند وقتی ناامید می شوند زیاد لبخند می‌زنند، اما این کار را انجام می دهند، همانطور که در این مطالعه توسط اسکن صورت ثابت شده است.

نا امیدی در زن و مرد 

با این که از نظر زیست شناسی، هیچ تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد اما،یافته های محققان دانشگاه ایالتی میسوری جنوب غربی نشان داد تفاوت هایی در نحوه واکنش این دو جنس به ناامیدی و عصبانیت وجود دارد. هر دو احساس عصبانیت و ناامیدیمی کنند، اما مردان تمایل دارند که احساسات خود را بپذیرند و از آن به نفع خود استفاده کنند اما زنان تمایل دارند که خشم و ناامیدی خود را پنهان کنند و در عین حال مسیرهای جایگزین برای یافتن نتایج مورد نظر خود پیدا می کنند.

تکنیک‌هایی برای غلبه بر ناامیدی

ناامیدی همچون سایر احساسات و عواطف امری ذهنی است که در لحظه پدید میآید و این ما هستیم که به آن امتداد می بخشیم و با تمرکز بر آن در ذهن خود، ساعات و روزهای متوالی به آن دوام می دهیم. از این رو در اوقاتی که دچار ناامیدی می شوید کافی است از تکنیک‌های زیر استفاده کنید تا با تغییر حس خود از ناامیدی رها شوید.

  • چند نفس عمیق بکشید- این به شما امکان می دهد با آرام کردن فوران احساسات خود، احساس آرامش را بازیابی کنید. به احتمال زیاد، احساس ناامیدی باعث شده است که تند نفس بکشید یا نفس خود را حبس کنید. در هر دو حالت بدن شما از اکسیژن تخلیه شده و درست فکر کردن را دشوار کرده استتنفس عمیق می تواند به کندی ضربان قلب و کاهش فشار خون کمک کند، و از اثرات منفی احساس استرس زا کاسته شود.
  •  
  • به اطراف خود توجه کنید- برای خلاص شدن از گره دهنی به انچه در اطراف شما روی می دهد توجه کنید. به خورشید که در آسمان می‌درخشد. به اتومبیل ها و افرادی که در خیابان در رفت و آمدند. به همکارانتان در اتاق محل کار . به بوهایی که می توانید اسشمام کنید. به احساس گرما یا سرما بر روی پوست خود. 
  • این کار را برای 1-2 دقیقه انجام دهید تا توجه شما به لحظه فعلی بازگردد.
     
  • منبع ناامیدی را پیدا کنید- حالا که می توانید روشن‌تر فکرکنید ، از این وضوح استفاده کنید تا علت احتمالی ناامیدی خود را پیدا کنید. اکنون بدون اینکه گرفتارسرخوردگی آنی شوید، آماده شناسایی منبع ناامیدی هستید، بنابراین می‌توانید روشهای سازنده ای برای مقابله با آن ابداع کنید.
     
  • به خودتان یادآوری كنید كه این نیز بگذرد- ناامیدی یک تجربه مداوم نیست و مانند آب و هوا مدام در تغییراست.با تشخیص اینکه عواطف عموماً زودگذر هستند، شما قدرت احساسات منفی را از آنها می گیرید. خود را در وضعیتی شادتر پیش بینی کنید و به یاد بیاورید که در گذشته نیز مواردی از ناامیدی بوده است که دوام نیاورده اند و شما راه هایی برای گذر از آنها یافته اید. همچنین تجربیاتی که باعث سرخوردگی شما شده‌اند آنقدر نبوده اند که ماندگار شوند. 
     
  • روی چیز دیگری کار کنید-حواس پرتی  روشی عالی برای گذر از موانع است. حواس پرتی در حل مسئله، عصبانیت و احساسات منفی دیگر-از جمله ناامیدی- کار می کند. پس زمانی که دچار ناامیدی شدید حواس خود را به چیزی دیگر معطوف کنید که نیاز به تمرکز دقیق داشته باشد. مثلا کاری عملی انجام دهید: شستن ظروف و لباسها، پیاده روی، فیلم دیدن و خلاصه کاری که حواس شما را از موقعیت فعلی پرت کند.این تکنیک‌ها به سادگی ذهن شما را از آنچه ناامیدتان کرده، دور می کند.
     
  • کاری خوشایند انجام دهید- به جای اینکه در طول روز ناامیدکننده مدام خود را قضاوت و واکاوی کنید،کاری لذت بخش انجام دهید. حمام کنید؛ کتاب بخوانید؛ یک فیلم کمدی را تماشا کنید؛ با دوستی بیرون بروید.هر نوع سرگرمی برای کمک به رفع ناامیدی موثر است.
     
  • به یاد داشته باشید شما هم یک انسان هستید- کمال گرایی نسبت به خود یا دیگران اغلب باعث ناامیدی می شود.بنابراین معیارهای خود را هم برای دیگران و هم برای خود در یک سطح انسانی قرار دهید تا درسطح کمال.
    بپذیرید که اگر بعضی وقت ها اشتباه می کنید، دچار مشکل می شوید یا به اهداف خود نرسیده‌اید، چیز عجیب و غریبی نیست و افراد دیگر نیز همینطورند.
    از این منظر هم با خودتان و هم با دیگران کار کنید و هنگامی که در کاری شکست می خورید، بر روی آنچه تمرکز کنید که می توانید برای بهبود خود و بهتر شدن یاد بگیرید .


امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 234
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

 زندگی در دنیای پیچیده امروز نیاز به مهارت‌ها و توانمندی‌های فردی دارد تا بتوان ضمن شاد بودن موفق هم بود. هم ازاین‌روست که افراد باید به‌جز آموزش‌های متعارف در مدارس و دانشگاه‌ها برخی مهارت‌های فردی را نیز برای توسعه توانمندی‌های خود فرابگیرند. این ازجمله دلایلی است که سواد زندگی در انتشار مطالب مرتبط با توسعه توانمندی‌های فردی مدنظر دارد. شاید اصل موضوعِ رشد شخصی برای بسیاری آشکار و بدیهی باشد اما این‌که هر شخص به چه مهارت‌هایی نیازمند است تا به رشد و  توسعه توانمندی‌های فردی خود دست یابد، سؤال مهمی است که تلاش شده در این درس برای آن پاسخی ارائه شود.

دکترTchiki Davis نویسنده کتاب "از تلفن هوشمند خود پیشی بگیرید" با محوریت چگونگی دست‌یابی به شادمانی در عصر تکنولوژی در این خصوص توضیح می‌دهد: من به‌شخصه رابطه فوق‌العاده‌ای با توسعه مهارت‌های فردی دارم زیرا تمرین‌های مرتبط با این امر زندگی‌ام را به‌طورکلی تغییر داد. درواقع تا همین 10 سال گذشته هیچ‌گونه ارتباط اجتماعی نداشتم، نمی‌توانستم درآمد خاصی کسب کنم و برای یک شرکت خرده‌فروشی با دستمزد حداقلی کار می‌کردم. این در حالی است که امروز از دانشگاه برکلی دکترا دارم، نویسنده کتابی پرفروش هستم و انواع مختلفی از برنامه‌های تقویت بهزیستی فردی را رهبری کرده‌ام. رمز موفقیت من برای تحقق تمامی این اهداف چیزی نیست جز "توسعه مهارت‌های شخصی". شما چطور این کار را برای رشد هرچه بیشتر خود انجام خواهید داد؟

رشد شخصی چیست؟

رشد شخصی می‌تواند شامل هر مهارتی باشد که وضعیت احساسی، فکری و رفتاری شما را بهبود بخشد. درواقع فرقی نمی‌کند که شما قصد تقویت کدام مهارت را داشته باشید، بلکه برای موفقیت در توسعه توانمندی‌های فردی خود تنها کافی است گام‌های درست را بردارید. این‌ها مراحل ضروری و مهمی هستند که به شما کمک می‌کنند به هر هدفی که در قلب و ذهن خود دارید دست‌یابید.

اما درنهایت شما با این پرسش مواجه می‌شوید که اصلی‌ترین مهارت‌های رشد فردی‌تان کدام‌ هستند؟ پاسخ به این سؤال تا اندازه زیادی به خود شما بستگی خواهد داشت. به این‌که در زندگی چه چیزی را دنبال می‌کنید؟ در ادامه 9 گام اساسی را برای دستیابی به رشد شخصی بررسی می‌کنیم:

گام اول: فکر کنید به کدام مهارت فردی نیاز دارید؟

اولین قدم در هر یک از استراتژی‌های توسعه شخصی، این است که متوجه شویم چگونه باید بهترین استفاده را از زمان ببریم. برای مثال اگر قرار نیست که در آینده تبدیل به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای شوید، نیازی هم به یادگیری نحوه کدگذاری نخواهید داشت و یا کسی که در رشته وزنه‌برداری فعالیت نمی‌کند، چرا باید وزنه‌های سنگین را روی سر ببرد؟ هرچند این‌ها و موارد مشابه می‌توانند به‌عنوان سرگرمی‌های موردعلاقه پیگیری شوند، اما با پیشرفت شخصی متفاوت خواهند بود. توسعه مهارت‌های فردی در ارتباط با رسیدن به اهداف مشخص فرد است؛ بنابراین استفاده صحیح از منابع مانند زمان اهمیت زیادی خواهد داشت.

اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد دیگر برای دست‌یابی به بهزیستی فردی تلاش می‌کنید، می‌توانید در "آزمون بهزیستی" که درواقع نوعی مطالعه علمی است شرکت کنید و بر اساس نتایج به‌دست‌آمده مهارت‌های موردنیاز را تشخیص دهید.

گام دوم: تفکر کارآفرینی را در ذهن خود پرورش دهید

همه فارغ از زمینه فعالیتی خود می‌توانند از مزایای تفکر کارآفرین سود ببرند. اما چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟ ازآنجایی‌که کارآفرینان روحیه‌ای نوآور دارند، معمولاً در برنامه‌ریزی برای رویدادهای آینده بسیار موفق‌تر وارد عمل می‌شوند. چنین فاکتورهایی باعث می‌شود که یک فرد با تفکر کارآفرین، در توسعه مهارت‌های ضروری برای رشد شخصی خود موفق‌تر باشد.

توسعه تفکر کارآفرینی می‌تواند به تطبیق بهتر فرد با شرایط متغیر محیطی بینجامد. بدین ترتیب تحقق اهداف مورد انتظار بسیار آسان‌تر از گذشته خواهد شد.

گام سوم: ذهنی پویا داشته باشید

داشتن یک طرز فکر ثابت موجب می‌شود که همه‌چیز را از دیدگاهی واحد ببینیم و از اشتباه کردن بترسیم. ایجاد و پرورش ذهنی پویا که در جست‌وجوی رشد و تکامل باشد، برای توسعه مهارت‌های فردی به‌شدت مهم است. درواقع بسیاری اوقات افراد به دلیل داشتن طرز فکر ثابت و ذهنی بسته از تشخیص موقعیت‌های مهم زندگی خود ناتوان‌اند و ازاین‌رو از موفقیت بازمی‌مانند.

کسانی که ذهنی پویا ندارند و در یک چهارچوب تفکری مشخص پیش می‌روند، دائماً با ترس از شکست زندگی می‌کنند و به همین دلیل برای پیشرفت ریسک نمی‌کنند. در این میان تجربه جدیدی هم کسب نمی‌شود، همان تجربیاتی که به رشد بهتر و توسعه مهارت‌های شخصی و ساخت زندگی موردعلاقه‌مان کمک خواهند کرد.

گام چهارم: روال‌های تسکین‌دهنده برای خود ایجاد کنید

استرس زیاد نه‌تنها منجر به مشکلات متعدد برای سلامت انسان خواهد شد، بلکه می‌تواند وی را از دست‌یابی به اهداف فردی خود نیز بازدارد. تمام افرادی که به دنبال توسعه مهارت‌های فردی خود هستند نیازمند تنظیم استراتژی‌های تسکین‌دهنده خواهند بود، زیرا اضطراب طولانی مدت، مانع اصلی پرورش نفس محسوب می‌شود.

بنابراین باید برای خود متدها و روال‌های مؤثری را برای کاهش استرس ذهن و بدن آماده کنید. به‌هیچ‌عنوان لازم نیست که سراغ متدهای پیچیده و دشوار بروید که بامطالعه کتاب‌های قطور علمی به دست می‌آیند. حضور در کلاس یوگا، انجام ورزش موردعلاقه، نوشیدن یک فنجان قهوه، مطالعهٔ کتاب موردعلاقه خود و یا انجام کارهای هنری همگی مثال‌هایی ساده از روال‌ها و متدهای راهگشا برای کاهش استرس هستند.

گام پنجم: انعطاف‌پذیری را تمرین کنید

انعطاف‌پذیری مهارت فوق‌العاده مهمی است که به شما کمک می‌کند پس از شکست بتوانید سریع باند شوید و خود را جمع‌وجور کنید. انعطاف‌پذیر بودن یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها برای موفقیت است زیرا اگر در هنگام شکست برای پذیرش آن و از نو شروع کردن تلاش نکنیم، هیچ‌یک از ما به نتیجه‌ای نمی‌رسیم. ما می‌توانیم با بهبود مهارت‌هایی مانند تنظیم احساسات، ذهن آگاهی و مثبت اندیشی، انعطاف‌پذیری را در خود ایجاد کنیم.

گام ششم: ارزش‌های اصیل خود را بشناسید

زندگی بر اساس ارزش‌های اصلی ما همیشه آسان نیست. اما وقتی زندگی را بدون پیروی از ارزش‌های شخصی خود پشت سر می‌گذاریم، به راحتی می‌توانیم گم شویم. ممکن است ناگهان چشم باز کنیم و ببینیم که چیزی یا جایی که هستیم آن چیز یا جایی نیست که می‌خواستیم بشویم یا باشیم. به همین دلیل همسویی با ارزش‌های شخصی خود بسیار مهم است.

ببینید ارزش‌های اصیل زندگی شما چیست؟ شاید: مهربانی، کنجکاوی، قناعت، خلاقیت، سخت‌کوشی یا روابط شخصی. به‌هرحال ارزش‌های شخصی خود را مشخص کنید تا بدانید که کدام اقدامات با آن ارزش‌ها همسو هستند.

گام هفتم: تنظیم برنامه شخصی برای توسعه مهارت‌های فردی

تنظیم برنامه اختصاصی یکی از مهم‌ترین مراحلی است که باید برای توسعه مهارت‌های فردی طی شود. یک برنامه تکاملی خوب برنامه‌ای است که بتواند به تمام این پرسش‌ها پاسخ دهد: چه، چرا، چگونه، و چه زمانی؟ بنابراین لازم است سؤالات زیر را از خود بپرسید:

چه مهارت‌هایی نیاز دارید؟

چرا به این مهارت‌ها نیاز دارید؟

چگونه مهارت‌های موردنظر خود را توسعه خواهید داد؟

چه زمانی این مهارت‌ها را رشد و توسعه می‌دهید؟

گام هشتم: پیشرفت رشد شخصی خود را ثبت کنید

درحالی‌که به سمت اهداف توسعه شخصی خود پیش می‌رویم پیگیری و ثبت پیشرفت ما برای اطمینان از اینکه در مسیر صحیحی قرار داریم امری کلیدی است. وقتی مسیر خود را نشانه‌گذاری و ثبت می‌کنیم در صورت خارج شدن از مسیر، می‌توانیم مکث کنیم و جهت دیگری بگیریم. با حفظ خودآگاهی نسبت به رفتار و عملکرد خود و چک کردن مداوم خودمان می‌توانیم بفهمیم که به چه چیزهایی نیاز داریم و در چه مرحله‌ای هستیم در نتیجه، می‌توانیم پیشرفت بهتری در جهت رشد شخصی خود داشته باشیم.

گام نهم: روش‌های جدیدی را امتحان کنید

این امری روشن و اثبات‌شده است که هرچه راه‌های بیشتری برای پیشرفت خود ایجاد کنیم، مهارت‌های ما گسترده‌تر شده و موفقیت بیشتری خواهیم داشت؛ بنابراین سعی کنید برخی مهارت‌های احساسی جدید را بیاموزید یا برخی فعالیت‌ها را برای ایجاد مهارت‌های جدید انجام دهید. در تجربه‌های جدید شما فقط ممکن است چیزی را یاد بگیرید که زندگی شما را کلاً تغییر دهد.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 240
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

تا حالا این سوال به ذهنتون رسیده که چرا کلمه بنز شما رو یاد قدرت، کیفیت، زیبایی و مدرنیته می اندازد؟

پاسخ خیلی ساده است. برند در واقع نمادی از هویت و تعهد به مشتری است. این برند است که به مشتری می گوید تا چه حد می تواند اعتماد کند .

در دنیای کسب و کار، برندینگ یک المان بسیار مهم و تاثیرگذار بر فروش است. این برند شماست که می تواند شما را از رقبایتان متمایز جلوه دهد. برند همان هویت کسب و کار شماست.

برندسازی اصول ساده‌ای دارد اما این اصول هرچند ساده نمی‌توانند به تنهایی راهگشا باشند و نیاز به استراتژی و ابزارهای کمک کننده دارند.

در این نوشتار قصد داریم به یکی از این استراتژی های تبلیغات همراستا با برندینگ بپردازیم و آن استراتژی هدایای تبلیغاتی است.

 

هدیه به طور ذاتی یک حس به همراه دارد. تفاوت زیادی بین هدیه گرفتن و یا هدیه دادن نیست، هدیه فارغ از نوع ، قیمت و حتی کاربردش دلنشین بوده و ذات خوب هدیه باعث می‌شود که یک نشاط دو طرفه ایجاد شود. ادغام یک روش تبلیغاتی با یک اندیشه نیک می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد. هدایای تبلیغاتی هم دقیقا همین تفکر را مد نظر دارند. با دادن حس خوب به یک نفر ، در وهله‌ی اول تصویری زیبا در یادش باقی می ماند. با این کار یک قدم مهم برای محبوبیت برند انجام می‌شود که قطعا بخش مهمی از شروع یک فعالیت اقتصادی است.

در ادامه به نمونه‌هایی از هدایای تبلیغاتی اشاره‌ای می‌کنیم.
اگر در نمایشگاه‌ها شرکت کرده‌ باشید و یا مشتری دائم یکی از کسب و کارها باشید احتمالا هدایایی نظیر خودکار، فلش، کیف مدارک و کیف کارت و مواردی از این دست گرفته باشید. این‌ها همان هدایای تبلیغاتی  نمایشگاهی هستند. صاحبان کسب و کارها معمولا از این هدایا برای جلب اعتماد مشتریان خود و جذب مشتریان وفادار استفاده می‌کنند.

در نظر گرفتن نیازهای روزمره افراد ایده خوبی برای تعیین یک هدیه است. نایلون‌های پلاستیکی یا ساک‌های پارچه‌ای در دست عموم مردم دیده می‌شود. جعبه‌ یا صندوقچه‌های کادو، لیوان‌ و ماگ‌هایی که در ادارات و منازل استفاده می‌شوند. یا حتی یک فلاسک کوچک که در کنار سفرها به رفع خستگی کمک می‌کند، همه این موارد در زندگی روزمره استفاده می‌شوند. اگر قرار است که در روز بارها از آن استفاده کنند چرا بدون یک طرح زیبا و یا مزین به یک جمله خوب نباشند. می‌توان با یک سلیقه زیبا این گونه وسایل را شکیل جلوه داد و نهایتا با یک برند کار را تکمیل کرد.

یک نکته کلیدی در انتخاب هدیه تبلیغاتی ، به روز بودن و جذابیت هدیه تبلیغاتی است. بنابراین بهتر است همیشه جدیدترین هدایای تبلیغاتی موجود در بازار را بررسی کنید تا بتوانید متناسب با نیاز و بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

منبع: تبلیغات حس هفتم



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 255
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

۱۲چراغ خواب هوشمند فیلیپس

شرکت مشهور فیلیپس در یک اقدام هوشمندانه، ساعت آلارم‌دار و چراغ خواب کنار تخت خواب شما را با هم ادغام کرده و یک محصول انقلابی و بی‌نظیر طراحی کرده است. این ساعت می‌تواند طلوع خورشید را در اتاق خواب شما شبیه‌سازی کند و در زمان‌هایی که هوا هنوز تاریک است اما لازم است بیدار شوید، مانند صبح‌های سرد زمستانی، تلألؤ خورشید و طلوع زیبای آن را برای بانویی که عاشقش هستید به ارمغان بیاورد.

از اینمحصول می‌توانید به عنوان یک ابزار آرامش‌بخش برای به خواب رفتن نیز استفاده کنید چون Philips Wake-Up Light Alarm Clock می‌تواند غروب خورشید را نیز شبیه‌سازی کند تا بهتر و آرامتر بخوابید.

جالب است بدانید این محصول توسط ده‌ها پزشک و متخصص اعصاب مورد بررسی قرار گرفته و تاثیر مثبت آن برای آرامش روانی و خواب بهتر اثبات شده است. برای خرید ساعت و چراغ هوشمند فیلیپس روی دکمه زیر کلیک کنید.

 

۱۱. اسپیکر هوشمند آمازون EchoDot نسل سوم با دستیار صوتی الکسا

تاکنون سه نسل از دستیار صوتی اکودات آمازون معرفی شده و این محصول یکی از پرفروش‌ترین اسپیکرهای هوشمند در دنیا محسوب می‌شود که ما نیز قبلا در مطلب بهترین دستیار صوتی جهان، آن را به شما معرفی کرده‌ایم.

این محصول کیفیت ساخت بسیار بالایی داشته و با استفاده از هوش مصنوعی قدرتمند که به فضای ابری متصل است، وظایفی مانند پخش موسیقی، اطلاع از وضعیت آب و هوا، خامون و روشن کردن چراغ‌های منزل، افزایش و کاهش دمای منزل با استفاده از سنسورهای محیطی، برقراری تماس صوتی، پاسخ دادن به سؤالات شما و اعضای خانواده‌تان، تنظیم ساعت و آلارم، مدیریت لیست خرید مایحتاج روزانه و … را با استفاده از دستورات صوتی به راحتی انجام می‌دهد.

Amazon EchoDot نسل سوم، یک هدیه شیک، کاربردی و بسیار خوش‌قیمت برای بانویی است که به تکنولوژی علاقه دارد.

 

۱۰. کتابخوان الکترونیکی آمازون کیندل Oasisکتابخوان‌های الکترونیک جایگزین بسیار خوبی برای کتابهای کاغذی هستند چون علاوه بر کمک به حفظ درختان و بهبود محیط زیست، مزایای بسیاری مانند امکان ذخیره هزارها کتاب، امکان قرائت صوتی کتابها، امکان ذخیره صفحات خوانده شده و … را نیز دارا هستند.

اما یکی از بهترین و معتبرترین برندهای کتاب الکترونیکی در جهان، بوک ریدر ۷ اینچی  Amazon Kindle Oasis است که در دو نسخه با حافظه داخلی ۸ و ۳۲ گیگابایتی عرضه می‌شود و ویژگی‌های بسیار جذابی دارد.

رزولوشن تصویر ۳۰۰ پیکسل بر اینچی، قابلیت ضد آب بودن، صفحه نمایش مات که زیر نور شدید خورشید به راحتی و کاملا قابل خواندن است، قابلیت اتصال به WiFi و امکان دانلود میلیونها کتاب الکترونیکی، دوام باطری بسیار بالا در کنار وزن سبک و طراحی شیک، این محصول را به یکی از بهترین کادوهای ممکن برای بانوان عاشق فناوری تبدیل کرده است.

 

۹تبلت مخصوص طراحی Iskn به همراه قلم نوری 

بسیاری از خانمها عاشق طراحی کردن هستند و اغلب آنها طراحی خود را روی کاغذ انجام می‌دهند. اما اگر بتوانید با خرید هدیه جالبی به بانوی خود کمک کنید که طراحی‌هایش روی کاغذ را به راحتی به طراحی دیجیتالی تبدیل کند، احتمالا او را به خوشحال‌ترین فرد دنیا تبدیل کرده‌اید.

تبلت Slate +2 برند Iskn مخصوص طراحی کردن ساخته شده و با قلم نوری بسیار جالبی که دارد، امکان انتقال تصویر طراحی‌شده را به صورت آنی به نرم‌افزار تبلت می‌دهد. این تبلت با سیستم عامل‌های macOS, ویندوز, iOS , گوشی‌های اندروید و … سازگار است و به دستگاه زیادی متصل می‌شود.

دیگر ویژگی منحصر به فرد این محصول، استفاده مستقل از آن است که شما می توانید بدون نیاز به اتصال به هیچ دستگاهی، از آن به راحتی استفاده کنید. این محصول با تمامی برنامه های کاربردی گرافیکی دسکتاپ سازگار است.

 

۸اسپیکر هوشمند آمازون اکو پلاس نسل دوم

آمازون اکوپلاس هم مانند اکودات یک اسپیکر هوشمند با قابلیت دستیار صوتی است که مجهز به الکسا هاب بوده و جزو پرفروش‌ترین محصولات آمازون به حساب می‌آید. کیفیت ساخت، زیبایی منحصر به فرد، امکان مدیریت سنسورهای هوشمند منزل و لوازم خانگی هوشمند، اتصال به مغز هوشمند الکسا برای پاسخ به سوالات بانو، پخش موسیقی و … از ویژگی‌های مهم این محصول است که در کنار صدای فراگیر و پرقدرت که تمام خانه را به طور یکنواخت دربر می‌گیرد، Amazon Echo Plus نسل دوم را به بهترین اسپیکر هوشمند خانگی دنیا تبدیل کرده است.

 

۷ساعت هوشمند

بسیاری از خانمها دوست دارند هدیه‌هایی را که مانند جواهر آلات روی دستشان می‌درخشند هدیه بگیرند. در چنین مواقعی، اسمارت واچ Samsung Gear S2 یک محصول بی‌نظیر برای به دست آوردن قلب کسی است که دوستش دارید. خصوصا نسخه کلاسیک آن که به رنگ رز گلد بوده و بند چرمی سفیدرنگ بسیار زیبا و چشم‌نوازی دارد، می‌تواند بهترین هدیه فناورانه برای یک خانم باشد.

این ساعت هوشمند با صفحه دایره‌ای ۱.۲ اینچی، امکان برقراری تماس و اتصال اینترنتی ۳G، با شارژدهی بسیار مناسب و امکان دانلود اپلیکیشنهای متنوع، بهترین گجت برای خانمهای عاشق فناوری و جواهرآلات است.

همچنین ده‌ها مدل دیگر از ساعت‌های هوشمند با امکانات و قیمتهای متنوع وجود دارند که می‌توانید از بین آنها نیز انتخاب کنید. برای مشاهده انواع ساعت هوشمند زنانه و خرید به عنوان کادو، روی دکمه زیر کلیک کنید.

۶هدفون اورجینال و باکیفیت

خرید هدفون اصل و باکیفیت باعث می‌شود تجربه جدیدی در شنیدن موسیقی کسب کنید که تا آخر عمر آن را فراموش نخواهید کرد و یکی از بهترین خریدهای شما خواهد بود. و چه چیزی بهتر از اینکه دختر رویاهایتان را با خرید هدفون باکیفیت، اینقدر خوشحال کنید؟

۵باغچه خانگی هوشمندبرای خانمی که عاشق گل و گیاه است و تمام گوشه‌های خانه و بالکن را با گلدان پر کرده، چه هدیه‌ای بهتر از یک گلدان هوشمند خانگی برای پرورش گل و گیاه و سبزی و جوانه‌های دارویی؟

گلدان هوشمند نیازی به خاک ندارد و بازدهی ۵۰٪ بیشتر نسبت به گلدانهای معمولی دارد. این گلدان هوشمند به صورت مداوم گیاهان شما را پایش و از آنها مراقبت می‌کند و با استفاده از نور LED رشد گیاه را تسریع می‌کند.

گلدان هوشمند قابلیت برنامه‌ریزی دارد و تعدادی برنامه از پیش تعیین شده برای انواع گیاهان اقصی نقاط جهان را در خود ذخیره کرده است و شما با استفاده از نمایشگر آن می‌توانید دستگاه را به راحتی کنترل کنید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 287
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

در پست قبلی درباره اینکه هدایای فناورانه برای خانم ها مناسب هستند صحبت کردیم و سه هدیه فناورانه جذاب را معرفی کردیم در این پست به معرفی چند محصول دیگر خواهیم پرداخت

۱۸. اسپیکر ضد آب مخصوص حمام!

دختر رویاهای شما، از آن دسته آدمهای عجیب و غریبی است که زیر دوش حمام آواز می‌خواند؟ یا از آن دسته دخترهایی است که در کوه و طبیعت و حتی زیر باران هم دست از آهنگ گوش کردن بر نمی‌دارد؟

اگر اینطور است، می‌توانید به او یک اسپیکر ضد آب VicTsing هدیه بدهید تا آهنگ مورد علاقه‌اش را در هر مکانی که دوست داشت پخش کند و همزمان با آن بخواند.

۱۷. پرینتر عکس پرتابل (قابل حمل)

ما عادت داریم تصویر مهمترین لحظات زندگی خود را با تلفن همراهمان ثبت کنیم و آن را به خاطره‌ای جاویدان تبدیل کنیم. اما هنوز هم بسیاری افراد، خصوصا در بین خانمها وجود دارند که عکس چاپ شده و قرار گرفته در آلبوم شخصی را به تصاویر دیجیتالی موجود در تلفن همراه خود ترجیح می‌دهند.

و چه کادویی بهتر از مینی پرینتر قابل حمل IVY از برند Canon که علاوه بر ظاهر زیبا، امکان چاپ عکسها به صورت بی‌سیم (وایرلس) را از طریق اپلیکیشن نصب شده روی موبایل بانوی مورد نظر دارد و در سریعترین زمان ممکن، عکسهای مورد علاقه او را با بهترین کیفیت و در ابعاد ۲ در ۳ اینچ چاپ می‌کند؟

۱۶. چراغ‌ LED کلیپسی برای گرفتن سلفی های بهتر با موبایل و تبلت و لپتاپ

دخترخانمها و بانوان جوان عاشق سلفی گرفتن از خودشان هستند. خصوصا اگر بدانند سلفی در شرایط نوری مناسب گرفته شده و بهترین تصویر از چهره آن‌ها ثبت خواهد شد. داشتن تصویر بهتر هم ممکن نیست مگربا داشتن نور بیشتر که عمدتا دوربین‌های سلفی موبایل از آن بی‌بهره هستند. پی چقدر عالی است اگر یکی از انواع متنوع چراغ ال ای دی کلیپسی موبایل را به بانو هدیه بدهید.

۱۵. پروژکتور همراه

بانویی که دوستش دارید مقام اجرایی سطح بالایی در محل کار خود دارد و دائما در حال ارائه موضوعات مختلف و آموزش به دیگران است؟

اگر اینطور است پس خرید یک پروژکتور همراه بهترین ایده برای راحت‌تر کردن فرایند ارائه‌های او در جلسات است. اما انتخاب یک گزینه قابل اعتماد و باکیفیت از بین ده‌ها مدل پروژکتور هوشمند پرتابل که به تلفن همراه یا لپتاپ متصل می‌شوند کار آسانی نیست.

ما پروژکتور پرتابل Kodak را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کداک همواره یکی از خوشنام‌ترین تولیدکننده‌های دوربین و پروژکتور در دنیا بوده و Kodak Ultra Mini Portable Projector نیز از این قائده مستثنی نیست.

پورت HDMI، پورت USB و پورت AUX‌این محصول را به یک پکیج کامل ارائه تبدیل کرده و بد نیست بدانید این محصول قابلیت پخش ۱۰۸۰P Full HD و قابلیت نمایش ۱۶.۷ میلیون رنگ را داراست.

۱۴. ماگ هوشمند و سرامیکی

دختر رویاهایتان نوشیدنی خود را داغ، ولرم یا خنک می‌نوشد؟ اگر می‌دانید او عاشق چای، دمنوش، نسکافه و قهوه است، ماگ (لیوان) سرامیکی و هوشمند می‌تواند هدیه بسیار خوبی برای او باشد.

با استفاده از اپلیکیشن اندروید یا iOS این ماگ، دمای آن را روی هر عددی که دوست دارید و برای هر میزان زمانی که فرایند نوشیدن طول بکشد، تنظیم کرده و ثابت نگه دارید تا نوشیدنی طعم عالی خود را حفظ کند و بهترین تجربه از نوشیدن آن به دست بیاید.

به صورت کلی ماگ هدیه ای جذاب برای خانم هاست برای دیدن ماگ های سرامیکی میتوانید به سایت هدایای تبلیغاتی مراجعه کنید.

۱3. دستبند هوشمند 

دستبندهای پایش سلامتی معمولا ظاهر زیبایی ندارند و خانمها نمی‌توانند از این دستبندها به‌عنوان جواهرآلات تزئینی استفاده کنند. اما شرکت مشهور Fitbit با ارائه Flex 2 و لوازم جانبی منحصر به فرد برای این دستبند هوشمند، داستان را به کل تغییر داده و اکنون خانمها می‌توانند ظاهر زیبا و کارآیی بالا را به طور همزمان از این دستنبد هوشمند انتظار داشته باشند.

فیت‌بیت فلکس ۲ یک دستبند هوشمند ضد آب است که می‌تواند قدمهای شما را بشمارد، میزان کالری مصرف شده را اندازه بگیرد، میزان مسافت طی شده را محاسبه کند، وضعیت سلامتی شما را پایش کند، میزان خواب شما را به صورت خودکار پایش کند، مانند یک ساعت آلارم‌دار شما را از خواب بیدار کند، نوتیفیکیشن‌های تماس و پیامک را به شما اطلاع‌رسانی کند و با اپلیکیشن بسیار ویژه خود، برنامه سلامتی پیشنهادی به شما ارائه کند.

علاوه بر این، Fitbit Flex 2 با کمک لوازم جانبی بسیار زیبا و متنوعی که دارد، به یک دستبند یا گردنبند تزئینی بسیار زیبا هم تبدیل می‌شود و مانند جواهر زیبایی در دستان و گردن شما می‌درخشد.

 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 267
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

در این مطلب به معرفی ۲۰ محصول فناورانه می‌پردازیم که شما می‌توانید برای خرید هدیه روی آن‌ها حساب کنید و با کادو دادن این محصولات به خانم رویاهایتان، او را حسابی عاشق خود کتید.

چه کسی گفته که خانمها اهل تکنولوژی نیستند و هدیه‌های مبتنی بر فناوری را دوست ندارند؟

تحقیقات نشان داده است که از بین هر ۱۰ خانم، ۷ نفر به گرفتن کادوهایی که به نوعی فناورانه باشند علاقه نشان می‌دهند. این آمارها حتی برای خانمهای زیر ۳۰ سال  که قشر بانوان جوان و میان‌سال را تشکیل می‌دهند، درصد بالاتری را نیز نمایش می‌دهد.

بنابراین اگر حتی تا این لحظه بانوی مورد نظر را در حال استفاده از ابزارهای تکنولوژیک ندیده‌اید، معنایش این نیست که او یک زن شیفته تکنولوژی نیست؛ بلکه به احتمال ۷۰٪ با خرید این دسته از کادوها می‌توانید برق خوشحالی را در چشمانش ببینید.

از کجا بفهمم بانوی مورد نظر من به کادوهای تکنولوژیک علاقه دارد؟

درست است که در پاراگراف بالا گفتیم تقریبا ۷۰٪ از خانمهای جوان و میانسال به فناوری علاقه دارند و هدیه‌های فناورانه را می‌پسندند، اما قبل از اینکه اینگونه هدایا را برای خانم تهیه کنید، ابتدا حتما از علاقه او برای گرفتن هدایای تکنولوژیک مطمئن شوید؛ چون همان تحقیقات نشان داده است که خرید هدایای از این دست برای بانویی که به اینگونه هدایا علاقه ندارد و بالعکس عاشق لباس یا عطر یا جواهرآلات است، مایه ناراحتی و سرخوردگی او می‌شود.

برای اطلاع از سلیقه دختر مورد نظرتان، می‌توانید از خانواده یا دوستان او درباره علایقش و به صورت واضح درباره اینکه دوست دارد چه کادوهایی بگیرد یا هم اکنون چه چیزی را بیش از هر چیز دیگر نیاز دارد، پرسجو کنید. یا اگر قبلا او را در حال PS4 بازی کردن یا سرگرم یک گجت خاص دیدید، احتمالا او یک خوره فناوری است!

چه کادوی فناورانه‌ای برای بانوی من مناسب است؟

پیشنهاد ما این است که در خرید هدیه برای خانم مورد نظرتان، علایق و سلیقه فردی او در امور روزمره را در نظر بگیرید و کادویی مبتنی بر تکنولوژی را برای او بخرید که با علاقه‌مندی‌های او سازگار باشد.

مثلا اگر او عاشق موسیقی است، شاید خرید هدفون انتخاب خوبی باشد. یا اگر اهل عکس گرفتن است، شاید یک دوربین عکاسی خوب، بهترین هدیه باشد. یا مثلا اگر بانوی شما برنامه‌نویس است احتمالا یک لپتاپ یا اگر عاضق قهوه است، یک قهوه‌ساز برقی بهترین هدیه باشد.

فراموش نکنید که فناوری به روز، عالی است و فناوری قدیمی، خسته کننده!

اگرچه خرید هدیه تکنولوژیک به خودی خود ایده خوبی است؛ اما در خرید کادوهای فناورانه باید حتما به‌روز بودن این محصولات را در نظر داشته باشید چرا که یک کادوی تکنولوژیک از رده خارج، احتمالا هدیه مناسب و خوشحال کننده‌ای برای هیچ کس به خصوص برای یک خانم نیست.

به همین دلیل، در این مطلب محصولاتی را معرفی می کنیم که در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شده‌اند و کاملا مطابق مد روز بوده، به جدیدترین سخت‌افزارها مجهز هستند و آپدیت به روز ترین نسخه از نرم‌افزارها را همراه خود دارند.

معرفی ۲۰ هدیه عالی مبتنی بر فناوری برای خانمها:

۲۰. کابل شارژ تزئینی چرمی مخصوص انواع دستگاه‌ها با قابلیت شارژ سریع

این کابل شارژ بسیار زیبا در دو رنگ‌های مختلف مانند صورتی و طلایی و آبی و مشکی و … با قیمت مناسب و کیفیت عالی هدیه‌ای جذاب برای هر خانمی است که آیفون یا آی‌پد دارد. به این محصول فقط به عنوان یک کابل شارژ نگاه نکنید، این کالا در واقع یک شیء تزئینی بسیار زیبا هم هست.

۱۹. ابزار هوشمند پیدا کردن چیزهای گم شده (کلیدیاب)

برای همه ما پیش می‌آید که کیف پول، تلفن همراه، دسته کلید و سایر وسائل همراه خود را گم کنیم و ساعتها در منزل یا مکان‌های دیگر به دنبال این ابزارها بگردیم و احتمالا آنها را زیر تشک مبل یا پشت رختخواب یا حتی درون کمد پیدا کنیم.

خانم‌ها هم از این موضوع مستثنی نیستند و به همین دلیل، اگر بتوانید هدیه‌ای به آن‌ها بدهید که این مشکل را برایشان رفع کند، بسیار خوشحال خواهند شد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از ابزارهای هوشمند کوچکی که به همین منظور ساخته شده‌اند به عنوان کادو بهره ببرید.

کلیدیاب Tile Pro با باطری قابل تعویض و صدای بسیار رسا و شفاف، از فاصله ۵۰۰ متری هم عمل می‌کند و کافی است با تلفن همراه خود، یا از طریق اینترنت آن را فعال کنید تا حتی در شلوغ‌ترین فضاها نیز به راحتی اقلام گمشده خود را پیدا کنید. همچنین اگر نمی‌دانید تلفن همراه خود را کجا گذاشته‌اید می‌توانید با دوبار فشار دادن دکمه روی این محصول، به راحتی تلفن همراه خود را حتی اگر در حالت بی‌صدا قرار دارد، پیدا کنید.

کلیدیاب Rinex هم محصول دیگری است که علاوه بر اسپیکر قوی، یک چراغ LED بسیار زیبا هم دارد که نور بسیار خوبی داشته و در مکان‌های تاریک بسیار کارآمد است. این کلیدیاب مجهز به GPS‌است و شما می‌توانید مسیر حرکت کودکان خود را با آن دنبال کنید یا لا وصل کردن آن به حیوان خانگی خود، اگر از محدوده خاصی خارج شد به راحتی متوجه موضوع شوید.

ادامه در مطلب بعدی



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 246
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

شناخت و به کارگیری قدرت بازاریابی محتوایی و شبکه های اجتماعی می تواند به افزایش چشمگیر بازدیدکنندگان شما کمک کند. اما شروع فعالیت در شبکه های اجتماعی بدون داشتن تجربه و دانش کافی، چالش برانگیز خواهد بود.

برای شروع، درک و فهم پایه ها و اصول بازاریابی شبکه ها اجتماعی ضروری و حیاتی است. از بهبود کیفیت گرفته تا افزایش تعداد ورودی های آنلاین، با 10 قانونی که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد، می توانید فعالیت و بازاریابی شبکه های اجتماعی را طوری پایه ریزی کنید که در خدمت مشتریان، برند و از همه مهمتر هدف نهایی شما باشد.

  1. قانون گوش کردن

برای کسب موفقیت در بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی باید به جای حرف زدن، گوش کنید. محتوای آنلاینی که جامعه هدف تان تولید می کند را موردمطالعه قرار دهید، با آنها وارد بحث و گفتگو شوید تا متوجه علایق و تمایلات مشتریان بالقوه خود شوید. فقط با این روش می توانید محتوای مناسب تولید کنید و جرقه ارتباط موثر با مشتری را بزنید. با تولید محتوای مناسب در شبکه های اجتماعی به جای گیج کردن جامعه هدف، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار آنها قرار می دهید. 

  1. قانون تمرکز

بهتر است به جای از این شاخه به آن شاخه پریدن، روی یک موضوع تمرکز کنید. استراتژی های متمرکز بر هدف در بازاریابی محتوایی و شبکه های اجتماعی برای برندینگ موفق در مقایسه با استراتژی های گسترده که طیف وسیعی از افراد را هدف قرار می دهد، شانس بیشتری برای موفقیت دارد.

به عبارت دیگر، کارشناسان و بازاریابان محتوایی و شبکه های اجتماعی با مشخص کردن مشتریان بالقوه خود در قالب یک جامعه هدف با ویژگی های مشابه از موفقیت بیشتری برخوردار خواهند شد.

  1. قانون کیفیت

همیشه کیفیت بر کمیت مقدم است. مطمئنا داشتن 1000 مشتری بالقوه آنلاین که خواننده مطالب شما هستند و آنها را به اشتراک می گذارند و درباره آن حرف می زنند از داشتن 10000 ارتباط آنلاین که تعاملی با محتوای مورد نظر شما ندارند، بهتر است. بنابراین کارشناسان بازاریابی محتوایی باید با بهبود کیفیت رابطه خود با این دسته از خوانندگان، تعداد آنها را افزایش دهند.

  1. قانون صبر

موفقیت در زمینه بازاریابی محتوایی و شبکه های اجتماعی یک شبه اتفاق نمی افتد. حتی با در نظر گرفتن این موضوع که امکان موفقیت در زمان کوتاه وجود خواهد داشت ولی آنچه که واقعیت دارد این است که جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی و تعامل با آنها به زمان و صبر کافی نیاز دارد.

  1. قانون ترکیب

اگر به عنوان کارشناس تولید محتوای شبکه های اجتماعی موفق به تولید و انتشار محتوای با کیفیت و ارزشمند شوید، قادر خواهید بود شبکه ای از مخاطبان با کیفیت داشته باشید که محتوای شما را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی دیگر منتشر می کنند.

انتشار و بحث و گفتگو درباره محتوای شما به مثابه یک ورودی تازه برای موتورهای جستجو از قبیل گوگل خواهد بود و کمک می کند تا محتوای موردنظر شما با کلمات کلیدی مرتبط در جستجوها نمایش داده شود. انتشار محتوای شما به دفعات متعدد باعث می شود تا دفعات نمایش آن در موتورهای جستجو برای کاربران افزایش پیدا کند.

  1. قانون تاثیر

برای پیدا کردن افراد و منابع تاثیر گذار در کسب و کار خود که مخاطبان واقعی دارند و به محصول، خدمات و یا تجارت شما علاقه مند هستند، وقت صرف کنید. ارتباط با این افراد و تلاش برای ساخت ارتباط موثر با آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دایره نفوذ این منابع را دست کم نگیرید!

اگر منابع موردنظر، شما را به عنوان مرجعی جالب که اطلاعات مفید ارائه می دهد، شناسایی کنند، به احتمال زیاد محتوای شما را با دنبال کنندگان و فالوئرهای خود به اشتراک خواهند گذاشت و همین مسئله می تواند کسب و کار شما را در معرض دید تعداد زیادی از مخاطبان جدید قرار می دهد که می توانند به مشتریان شما تبدیل شوند.

  1. قانون ارزش

اگر تمام وقت خود را در شبکه های اجتماعی برای تبلیغ مستقیم محصولات و خدمات موردنظر خود صرف کنید، نتیجه ای جز از دست دادن مخاطب نخواهید گرفت. شما به عنوان کارشناس بازاریابی محتوایی و شبکه های اجتماعی باید به محتوای خود ارزش بدهید. بهتر است فقط بر روی افزایش نرخ تبادل تمرکز نکنید بلکه بیشتر بر تولید محتوای جذاب و گسترش روابط خود با منابع تاثیرگذار سرمایه گذاری کنید.

  1. قانون سپاسگزاری

مطمئنا یک بازاریاب موفق هیچ وقت کسانی را که به او مراجعه می کنند، نادیده نمی گیرد. این اصل در مورد شبکه های اجتماعی هم صادق است. شکل دهی روابط و تعامل با مخاطبان یکی از مهمترین عوامل موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی است. بنابراین، همیشه از کسانی که مخاطب شما هستند، سپاسگزاری کنید.

  1. قانون در دسترس بودن

صرف انتشار محتوا نمی تواند تاثیر موردنظر را داشته باشد. بعد از انتشار محتوا، ناپدید نشوید بلکه همیشه در دسترس مخاطبان خود باشید. در دسترس بودن به این معنی است که بعد از انتشار محتوا در گفتگوها شرکت کنید.  کاربران آنلاین به شدت بی وفا هستند و در صورت عدم حضور موثر شما در شبکه های اجتماعی که در آن فعالیت می کنید به راحتی شما را فراموش می کنند و سراغ دیگران می روند.

  1. قانون عمل متقابل

شما نمی توانید از دیگران توقع داشته باشید که محتوای شما را بازنشر کنند در حالی که شما این کار را انجام نمی دهید. بنابراین باید بخشی از زمان خود را در شبکه های اجتماعی به بازنشر مطالب دیگران و گفتگو درباره آن اختصاص دهید.

 

منبع: هدایای تبلیغاتی حس هفتم



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 254
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

صاحبان کسب و کار برای رشد و توسعه تجارت خود می توانند از تکنیک های مختلفی برای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند. شاید مشکل اساسی که بسیاری از کمپانی ها با آن روبه رو هستند، پاسخ به این سوال است که با وجود کانال ها و مجراهای ارتباطی متعدد در بازاریابی دیجیتال، از کجا شروع کنند. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که برخی از شرکت ها مرتکب می شوند، استفاده از همه ابزارهای ارتباطی برای تبلیغات خود و در نهایت عدم برقراری ارتباط موثر با مشتریان و دیده نشدن آن هاست.

در ادامه به معرفی و بررسی چند تکنیک اثربخش دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت که با به کارگیری آنها می توان تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد کرد:

مینمالیسم یا ساده گرایی:

یکی از تکنیک هایی که می تواند به اثربخشی بیشتر بازاریابی دیجیتال منجر شود، ساده گرایی است. مینیمالیسم یا ساده گرایی در واقع اشاره به یک مکتب هنری دارد که پس از جنگ جهانی دوم باب شد و هنرمندان پیرو این سبک تمایل به ساده کردن اشکال و رنگ ها و فرم ها در بیان آثار خود داشتند. آن ها سعی می کردند با استفاده  از کمترین فرم ها و رنگ ها با مخاطب ارتباط برقرار کنند. در طراحی تبلیغات نیز می توان از این شیوه بهره برد. در زمینه تولید محتوای تبلیغاتی،  استفاده از مطالب کوتاه و تایپوگرافی مناسب در قالب کلمات ساده که پیام موردنظر را در لحظه منتقل می کنند بر تاثیرگذاری هرچه بیشتر آن می افزاید. از آنجا که میزان توجه و تمرکز مخاطبان کم است، بهتر است مطلب در قالب چند پاراگراف کوتاه با میان تیترهای مناسب باشد.

استفاده از تصاویر ساده و گویا و اجتناب از پیچیدگی های بصری نیز بسیار نتیجه بخش خواهد بود. اگر محتوای تبلیغاتی شما ویدیویی است، بهتر است تا حد ممکن زمان آن را کاهش دهید زیرا همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، بسیاری از افراد بعد از کلیک روی ویدیو با دیدن مدت زمان طولانی از دیدن آن صرف نظر می کنند.

استفاده از طراحی مینمال برای ساخت تصاویر، ویدیوها، صفحات وب، مقالات و ...  که با هدف بازاریابی دیجیتال تولید می شوند به انتقال بهتر پیام موردنظر و در نهایت نتیجه بخشی بیشتر کمپین تبلیغاتی کمک می کند.

داستان پردازی موثر

داستان سرایی یا همان استوری تلینگ می تواند توسط کسب و کارها و سازمان های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار بگیرد. داستان پردازی در تبلیغات، روشی برای ایجاد ارتباط با مشتریان بدون تمرکز اولیه بر فروش کالا و خدمات است. این شیوه خصوصا در شبکه های اجتماعی بسیار موفق عمل می کند و به عنوان یک تکنیک بازاریابی کمک می کند تا مخاطبان اطلاعات موردنظر را بهتر به خاطر بسپارند. این مسئله عمدتا به دلیل درگیر کردن عاطفی و بر انگیختن واکنش هیجانی مخاطبان اتفاق می افتد.

به طور کلی، کمپین های تبلیغاتی که با هدف برانگیختن پاسخ عاطفی و هیجانی مخاطب مانند همدردی، همذات پنداری، خشم و یا شادی طراحی می شوند به احتمال بیشتری به خاطر سپرده می شوند.

علاوه بر این، داستان پردازی به برندها شخصیت و صدا می دهد و با درگیر کردن ذهن مخاطبان در روند اجرای کمپین، رابطه آنها با برند را مستحکم تر می کند. 

مخاطب سازی

اولین گام در مخاطب سازی، هدف گذاری مشتریان  بالقوه کالا و خدمات موردنظر و آگاهی از میزان آشنایی آن ها با برند است. گام بعدی استفاده از ظرفیت های موجود در کانال های ارتباطی برای ایجاد ارتباط با مخاطبان است. بررسی و اندازه گیری میزان درگیرشدن مشتریان در روند اجرای کمپین، بهترین راهنمای شما خواهد بود. مخاطب سازی روندی است که به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد اما نتایج آن  از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است. 


بازاریابی درونی

تکینک های بازاریابی درونی مانند سئو، تولید محتوای خوب، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، وبلاگ نویسی، طراحی لندینگ پیج مناسب و ... تاثیرگذارترین روش برای جذب مشتری است. هدف بازاریابی درونی کمک به مشتریان بالقوه ای است که در جستجوی کالا یا خدمات شما هستند. نتایج بررسی ها نشان داده است که طراحی یک لندینگ پیج مناسب بیشترین تاثیر مثبت را در جذب مخاطب دارد. علاوه بر این، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) کمک می کند تا وبسایت موردنظر رتبه بهتری کسب کند و بیشتر دیده شود. محتوای کاربرپسند و تجربه خوشایند کاربر هنگام بازدید از سایت کلید بهبود رتبه وبسایت در موتورهای جستجو خواهد بود.

اندازه گیری میزان موفقیت یا شکست

شکست بسیاری از کمپین های بازاریابی دیجیتال نه به دلیل تبلیغات ضعیف و یا ناکارآمدی افرادی است که آن را طراحی و اجرا می کنند، بلکه به دلیل عدم وجود تفکر سازمان یافته در خصوص هدف تبلیغات است. عدم یافتن پاسخ برای سوالاتی مانند «جامعه هدف تبلیغات چه کسانی هستند؟»، «چطور می توان به مخاطبان دسترسی داشت؟» و ... می تواند به شکست منتهی شود.

یکی دیگر از عوامل شکست یک کمپین، ناتوانی در اندازه گیری میزان موفقیت یا شکست هرکدام از روش های مورداستفاده در روند اجرای آن است. هدف گذاری دقیق و واضح کمپین، مشخص کردن بخش هایی که مدنظر دارید، انتخاب کانال ها و مجراهای ارتباطی مناسب و مشاهده دقیق رفتار جامعه هدف از عوامل مهم موفقیت یک کمپین تبلیغاتی بر پایه دیجیتال مارکتینگ است.

از ابزارهای آنالیز مناسب استفاده کنید. برای مثال Google ad words planner کمک می کند تا بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای خود انتخاب کنید و یا Google analytics اطلاعات بسیار مفیدی مانند مدت زمانی که کاربران در وبسایت شما سپری می کنند و یا نرخ فرار آنها را در اختیار شما قرار می دهد.

طراحی و برنامه ریزی یک استراتژی کارآمد برای بازاریابی دیجیتال، شاه کلید کنار زدن رقبا است. قدرت کسب و کارها در دنیای امروز با میزان موفقیت آنها در استفاده از رسانه های دیجیتال رابطه مستقیم دارد و به همین علت استفاده از تکینک های صحیح و اصولی بازاریابی دیجیتال اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 242
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

ارائه هدایای تبلیغاتی به مشتریان سبب می شود که نام و نشان تجاری شما همیشه در خاطر آن ها بماند. معمولا آگهی های چاپی و تبلیغاتی دور انداخته می شود اما هدایای تبلیغاتی مثل پاوربانک، ساعت، کیف و یا فلش مموری نزد مشتری می ماند و در تمام طول سال برند شما جلوی چشم او خواهد بود. دادن یک هدیه تبلیغاتی می تواند حس احترام در مشتری به وجود بیاورد و متقابلا او نیز برای شما و برندتان ارزش قائل خواهد شد و از آن استفاده خواهد کرد.

هدایای تبلیغاتی چیست؟

استفاده از یک سری وسایل کاربردی به عنوان هدایای تبلیغاتی یک عامل موثر در تبلیغ و یک نوع استراتژی تاثیرگذار در بازاریابی است. خودکار، دفترچه یادداشت، پوشه ها و ماشین حساب های سفارشی از گذشته به عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده می شده اند. امروزه برخی کالاهای جدید نیز به این هدایا اضافه شده است که با استقبال خوبی نیز روبه رو شده است.

در هر کسب و کاری که باشید معرفی و تبلیغ برند شما یک هدف مهم می باشد. روش های مختلفی برای بازاریابی شرکت خود پیش رو دارید اما یکی از این روش ها هدایای تبلیغاتی هستند. وقتی کالایی را با نام و نشان برند خود به مشتری هدیه می دهید باعث می شوید برند شما در ذهن او بماند و یک ارتباط خاصی شکل بگیرد. هر کسب و کاری احتیاج به توجه مشتریان و جلب نظر آنان به سمت برند خود دارد. برای اینکه مشتری نام برند شما را ذهن خود نگه دارد بهترین راه دادن یک هدیه تبلیغاتی با برند خودتان به او می باشد. این کار سبب رشد برند شما خواهد شد و مشتری احساس رضایت و احترام خواهد کرد. برای پیشرفت کاری خود سعی کنید از به روز ترین و مناسب ترین هدیه برای تبلیغ خود استفاده کنید و در بازاریابی برند خود گامی مثبت بردارید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 284
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

تبلیغ و تبلیغات می تواند در بالابردن توسعه فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی جامعه نقش بسزایی داشته باشد . نکته ای که باید در تبلیغات به آن توجه کنیم این است که تبلیغ یک منبع کسب اطلاعات و صرفه جوئی در وقت برای مصرف کننده و راهی برای رسیدن به یک هدف نهائی پیام دهنده می باشد از طرف دیگر تبلیغ راهی برای رساندن پیام به دیگران از طریق ایجاد روابط منطقی به منظور تغییر دگرگونی در بینش ، تفکر ، خواسته ها و رفتار می باشد .
باید به این نکته توجه داشت که تبلیغات صنعت و حرفه ای است که اگر صحیح به آن پرداخته شود می تواند در ایجاد اشتغال نقش به سزایی را داشته باشد و مشاغل جدیدی را به وجود آورد . و از سوی دیگر به سبب ایجاد رقابت برای افرادی که در این رشته فعالیت می کنند ، باعث رشد تولید ، صنعت ملی و توسعه اقتصادی گشته و تولیدات غیر نفتی را بالا می برد . این موضوع به امر صادرات به جهت بالا رفتن کیفیت نیز کمک می نماید . تبلیغات یک صنعت عظیمی است که از علوم متفاوتی شامل : روانشناسی ، مردم شناسی . جامعه شناسی ، رفتار شناسی مدیریت سازمانی ، اقتصاد ، مدیریت صنعتی علوم مرتبط با تولید ، بسته بندی ، گرافیک ، طراحی ، نقاشی ، حسابدرای و . . . که هر کدام در محل عملیاتی خود بسیار مهم و اثر گذار می باشند بهره می گیرد و تبلیغات تجاری یک جزء لازم برای اقتصاد ممالک می باشد . تبلیغ سبب رونق اقتصادی ، رونق اجتماعی ، ایجاد شغل ، تحول در بازار ، سیر تکامل اجتماعی و بالا رفتن فرهنگ مصرف صحیح می گردد . امروزه تبلیغات در غرب در دو بعد مطرح است تبلیعاتی که به عنوان پروپاگانا نام می برند و به تبلیغات سیاسی و اجتماعی معروف است هیچ انگیزه تجاری و سود مالی در آن نهفته نیست صرفاً دنبال منافع معنوی یا سیاسی است . نوع دیگر تبلیغات تجاری یا به معنی آگاهی دادن است


...


هنر هدیه‌ دادن

هنر هدیه‌ دادن ‌طبق‌ بررسی‌های‌ به‌ عمل‌ آمده‌ اکثر هدایای‌ تجاری‌، به‌ مشتریان‌ عمده‌ اهدا می‌شوند، سپس‌ نوبت‌ به‌ کارفرمایان‌ می‌رسد و آنگاه‌ به‌ مشتریان‌ موفق‌. پیش‌ از دادن‌ هر هدیه‌ای‌ به‌ این‌ نکته‌ توجه‌ شود که‌ هدیه‌دهنده‌ و هدیه‌گیرنده‌، هر دو در مورد هدیه‌ دارای‌ سیاست‌ و برنامه‌ باشند. یکی‌ از افراط‌ها در این‌ زمینه‌، طرد و حذف‌ هر نوع‌ سیاست‌ مبتنی‌ بر هدیه‌ دادن‌ بود که‌ در دهه‌ 1980 رخ‌ داد و آن‌ هم‌ بخاطر رسوایی‌هایی‌ بود که‌ در این‌ زمینه‌ بروز کرد. رفتار مناسب‌تر در این‌ زمینه‌، اعمال‌ سیاست‌ در مورد سقف‌ هدایا و یا اعمال‌ سیاست‌ در مورد شرایط‌ هدیه‌ دادن‌ است‌. همیشه‌ از هدیه‌گیرنده‌ پرسیده شود که‌ آیا هیچ‌ سیاست‌ یا مرامنامه‌ ای‌ در زمینه‌ پذیرش‌ هدیه‌ دارد یا خیر و سپس‌ براساس‌ آن‌ عمل‌ شود.
با استفاده از هدایای تبلیغاتی به مشتریان بالقوه‌ یادگیری‌های کاربردی داده شود که بتوانند با حفظ، نگهداری و استفاده‌ی مستمر از آن‌ها، کالاها و خدمات و نام و نشان تجاری سازمان به یاد آورند. علل‌ هدیه‌ دادن‌ متفاوت‌ است‌ و طیفی‌ از «تشکر از مشتریان‌ قدیمی‌« تا «تشکر از یک‌ کارمند» را که‌ تعطیلات‌ آخر هفته‌اش‌ را به‌ مرخصی‌ نرفته‌ و کارکرده‌ اند در بر می‌گیرد. البته‌ یک‌ دلیل‌ ثابت‌ برای‌ هدیه‌ دادن‌ وجود دارد: تقویت‌ روابط‌ شخصی‌ بین‌ هدیه‌دهنده‌ و هدیه‌گیرنده‌.انگیزه‌ها در هدیه‌ دادن‌ها متفاوت‌ است‌ بخصوص‌ از این‌ نظر که‌ آیا هیچ‌ پیش‌شرطی‌ در هدیه‌ دادن‌ نهفته‌ است‌ یا خیر. باید در نظر گرفته‌ شود که‌ آیا هیچ‌ نشانه‌یی‌ از تبلیغ‌ در آن‌ هست‌ یا نه‌. البته‌ نباید گمان‌ کرد که‌ بحث‌ الان‌ در این‌ چارچوب‌ است‌ که‌ نباید هیچ‌ نفعی‌ از هدیه‌ دادن‌ حاصل‌ شود. برای‌ برخی‌ از شرکت‌ها هدیه‌ دادن‌ بخشی‌ از استراتژی‌ بازاریابی‌ است‌.همگان‌ بر یک‌ نکته‌ اتفاق‌نظر دارند: هدیه‌ دادن‌ یکی‌ از راه‌های‌ مقرون‌ به‌صرفه‌ برای‌ ایجاد حس‌ مشارکت‌ و ایجاد روابط‌ ارزشمند است‌. اهدای هدایای تبلیغاتی خاص به مخاطبان و مشتریان خاص در جهت احترام باعث یادآوری و حضور در ذهن مخاطب می شود. از نظر کلی هر چه عمر یک هدیه تبلیغاتی بیشتر باشد،نام شرکت تبلیغ کننده که برروی آن حک شده است،بیشتر دیده می شود.اما امروزه،تبلیغات نوین به ماندگاری ظاهری کمتر توجه دارد و بیشتر ماندگاری در ذهن مخاطب را خواهان است،به همین دلیل هدایای خوراکی،با وجود ماندگاری فیزیکی بسیار کم،امروزه جای خود را در بین هدایای تبلیغاتی پرطرفدار باز کرده است. نوع و مکان حک نام تبلیغ کننده بر روی هدایا،با توجه به نوع هدیه تعیین می شود.باید توجه کرد که تبلیغات اهدایی اگر از نوع هدایای کاربردی شخصی باشد،نوعی تبلیغات برای شخص محسوب می شود،بنابراین حک نام تبلیغ کننده فقط باید برای همان شخص قابل رویت باشد. زیرا در غیر اینصورت ممکن است وجود نام یک شرکت روی یک هدیه کاربردی مانع استفاده شخص از آن هدیه و در نتیجه کم شدن بازده آن شود.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 268
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

آیا می‌دانید یکی از شیوه‌های ماندگاری در ذهن آدم‌ها چیست؟ در این دنیای شلوغ و پر سر و صدا که آدم‌ها درگیر کارهای روزمره شده‌اند، به‌طوری‌ که گاه عزیزان‌شان را در این میان از یاد می‌برند. بهترین تلنگر برای به یادآوردنتان، فرستادن یا دادن یک هدیه ناب است. بله! همه آدم‌ها از کوچک تا بزرگ هدیه گرفتن را دوست دارند و این کار در فرهنگ ما نیز مانند دیگر کشورها یک سنت پسندیده به حساب می‌آید. با این کار در قلب و ذهن آن‌ها رسوخ خواهید کرد.

بسیاری از شرکت‌ها بر این باورند تهیه هدایای تبلیغاتی هزینه ای اضافه بر روی دوش مجموعه اعمال می‌کند اما از این مهم غافلند که با بررسی علایق و نیازهای مشتریان بازار هدف خود و انتخاب هدیه‌ای متناسب با آن نه تنها باعث هدر رفتن سرمایه خود نشده‌اند بلکه با بازگشت چندین برابر آن سرمایه رو به رو خواهند شد. مشتریان فعلی را وفادار و مشتریان بالقوه را بالفعل خواهند ساخت.

بنابراین چنانچه قصد تهیه هدیه تبلیغاتی را دارید در ابتدا تحقیقات گسترده‌ای از علایق و نیازهای مشتریان خود به عمل آورید محصول مورد نظر را انتخاب کنید و دنبال روشی خلاقانه برای ثبت هدیه در ذهن مشتریان خود باشید.


مفهوم هدیه تبلیغاتی/ سفیران محبت

این روزها ما در دنیای اطرافمان، در کوچه، بازار، ادارات، مراسم‌ها، همایش‌ها و... با هدایای ریز و درشت عجیب و جالبی رو به رو می‌شویم. بله! هدایای تبلیغاتی! حتما برای شما هم پیش آمده است، زمانی که از مغازه‌ای خرید کرده‌اید کالای کوچکی در کنار خریدتان با نام اشانتیون به رسم یادگاری دریافت کرده‌اید. باید بدانید که این پایان داستان خرید شما نیست و آن هدیه به ظاهر کوچک تازه آغاز راه سفر خرید شما و آن کالای کوچک تبلیغاتی است! 
هدایای تبلیغاتی جزیی از بدنۀ بزرگ حرفۀ بازاریابی را شکل می‌دهند و یک روش استراتژیک به حساب می‌آیند. صاحبان حرف و مشاغل برای نگه‌داشتن محصولات خود در بازارِ رقبا تلاش می‌کنند تا با استفاده از هدایای تبلیغاتی روی مشتری‌های خود تاثیر مثبت بگذارند، اعتمادشان را نسبت به آن محصول و شرکت در سطح بالا حفظ کنند و با این کار به قدردانی از مشتریان، همکاران و یا دوستان خود بپردازند. همچنین این کار باعث تقویت ارتباط بین مشتری و صاحبان صنایع و فروشنده‌ها می‌شود. در مقام مقایسه با آگهی‌های چاپی، کارهایی که فقط با چاپ و نوشته به تبلیغ می‌پردازند مانند کارت‌های ویزیت و... خیلی زود به فراموشی سپرده می‌شوند اما وقتی تبلیغات در کنار کارت چاپی و نوشته با یک هدیه همرا شود تاثیر آن پایدارتر و ماندگارتر خواهد بود.

هدایای تبلیغاتی در نقش سفیر محبت ظاهر می‌شوند که پیام کارفرما را به دیگران می‌رسانند. از قدیم گفته‌اند محبت، محبت می‌آورد و یا گفته‌اند: تو نیکی می‌کن و در دجله انداز/ که ایزد در بیابانت دهد باز. بدون شک، این روش در بازاریابی به ضرر صاحبان محصولات نخواهد بود؛ زیرا همان مشتری‌ها یا افرادی که هدایا را دریافت کرده‌اند نیز ناخواسته و ناخودآگاه در نقش یک مدل تبلیغاتی ظاهر می‌شوند؛ زیرا استفاده از آن محصول و به کار بردنش در جاهای مختلف توسط این افراد، مخاطبان دیگری نیز به آن کالا علاقه نشان خواهند داد و تمایل به خریدش خواهند داشت. فرض کنید رئیس اداره‌تان به تمامی کارمندان به مناسبت سال نو ساعت یا تقویم سال جدید یا خودکار هدیه بدهد که هم بسیار خوب طراحی شده و هم لوگوی شرکت به شکل ظریفی بر روی آن حک شده است، قطعا این محصولات که بسیار کاربردی هم هستند اگر در ایام عید و دید و بازدیدها مورد استفاده قرار بگیرند، با توجه به قانون چشم و هم چشمی یا شاید بهتر است بگوییم قانون جذب، طرفدارانی پیدا خواهند کرد. صاحبان مشاغل عامدانه این کار را می¬کنند اما مصرف‌کننده کاملا ناخودآگاه در مسیر تبلیغات قرار می‌گیرد و خود جزیی از این جریان می‌شود. شاید به نظر بیاید که دادن این هدایا از نظر مالی به ضرر شرکت‌هاست؛ اما آن‌ها با هزینه کمی برای تبلیغات در این عرصه، می‌توانند ده‌ها برابر سود کنند. برای مثال، زمانی که بانک‌ها و یا موسسات مالی یا برنامه‌های تلویزیونی اقدام به برگزاری مسابقات می‌کنند، می‌بینید که جوایز بزرگ و نفیسی به شرکت‌کنندگان اهدا می‌کنند از جمله خودرو، یخچال، سکه و هزاران جوایز نقدی دیگر. این جوایز هر چند از سود این موسسات یا برنامه‌ها به مخاطبان داده می‌شود؛ که با جلب توجه مخاطبان دیگر به این جوایز، آن‌ها نیز ترغیب به افتتاح حساب در آن بانک‌ها یا موسسات می‌شوند یا در مسابقه‌های تلویزیونی بیشتر مشارکت می‌کنند و در این صورت هزاران برابر سود بیشتر نصیب این موسسات می‌شود.

یکی از شیوه‌های جدید تبلیغات در دنیای وسیع ارتباطات امروز که جوان و پیر با آن درگیرند، استفاده از شبکه‌های مجازیست. به عنوان مثال در اینستاگرام که هدف اصلی‌اش تبلیغات است، بسیاری از اینفلوئنسرها محصولات را از شرکت‌های مختلف می‌گیرند و در صفحه خود تبلیغ می‌کنند و سپس از بین فالوورهایی که آن محصول را خریداری کنند یا لایک کنند و کامنت بگذارند، هدایایی را از همان محصول یا از محصولات دیگر آن شرکت یا شرکت‌های مرتبط می‌دهند. در واقع، صاحبان محصولات با این کار هم به اینفلوئنسر هدایای تبلیغاتی فراوان با قیمت پایینتر می‌دهند تا از آن کالاها برای هدیه تبلیغاتی استفاده کند و هم این که با این کار در مدت کوتاهی میلیون‌ها مشتری را جذب خواهند کرد و به همان نسبت، مصرف‌کننده‌هایی که آن هدیه‌ها را می‌گیرند تلاش چندانی برای به دست ‌آوردن آن هدیه نکرده‌اند و تنها با لایک و تگ کردن توانسته‌اند وارد چرخه تبلیغات شوند و به رونق آن کمک کنند. در واقع هم ‌آن‌ها راضی هستند و هم صاحبان کالا که سود سرشار برده‌اند و به دیگران نیز منفعت رسانده‌اند. همین‌طور در دیگر حرفه‌ها مثل آرایشگری و به‌طور کلی محصولات و فعالیت‌های مرتبط با سلامت و بهداشت و زیبایی، محصولات خوراکی، پوشاک و هر صنعت دیگری که با نیاز روزانه تعداد زیادی از افراد سر و کار دارند نیز این نوع تبلیغات به صرفه خواهد بود.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 320
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

همه ی ما هدیه گرفتن را دوست داریم. اما گاهی اوقات فراموش میکنیم که هدیه دادن هم حس خیلی خوبی در ما ایجاد میکند.

به چه مناسبتی هدیه بدهیم؟

لزومی ندارد برای هدیه دادن دنبال مناسبت خاصی بگردیم. هر روز میتواند فرصتی برای دادن یک هدیه باشد.
همچنین لزومی ندارد که به دنبال هدایای گران قیمت و نایاب باشیم. راستش این فکر که هدیه باید خیلی خاص و گران قیمت باشد باعث میشود کمتر به فکر هدیه دادن بیافتیم. ساده فکر کنید تا ساده انجامش دهید.

یک چیز ویژه برای هدیه دادن

بهتر است هدیه هر فرد را متناسب با او انتخاب کنید. میتوانید با نوشتن یک جمله برای فرد مقابل هدیه تان را خیلی راحت به یک هدیه خاص و ویژه تبدیل کنید.
جمله ای مینویسید بهتر است به شکلی باشد که خودتان بر اساس ویژگی های آن فرد نوشته باشید. بنابراین بهتر است از متن های آماده و تکراری استفاده نکنید.
به عنوان مثال اگر دوستی دارید که اهل کتاب خواندن است، میتوانید یک کتاب برایش تهیه کنید. لزومی ندارد سخت بگیرید و بروید کتاب تازه تهیه کنید. ممکن است کتابی را بخواهید هدیه دهید که خودتان قبلا مطالعه کرده اید. حالا نوشتن یک جمله در ابتدای کتاب، که منحصر به دوستتان باشد میتواند معجزه کند و کتاب را به یک هدیه ویژه تبدیل کند.
چند ماه پیش یکی از دوستانم بدون مناسبتی دو کتاب به من هدیه داد. این کتاب ها نو نبودند و او قبلا آنها را خوانده بود و زیر قسمتهای مهم آن خط کشیده بود. با این حال این هدیه برایم خیلی ارزشمند بود. چرا که کتاب هایی بودند که باعث شد مطالب جدیدی بیاموزم و زندگی به کار ببندم. اکنون این کتاب ها در قفسه ی کتابهام گذاشته ام و هر بار چشمم به آنها میخورد یاد آن دوستم میافتم.

ایجاد حس خوب دو طرفه

هدیه دادن علاوه بر حس خوبی که برای طرف مقابل ایجاد میکند، حس بسیار خوبی هم در ما ایجاد میکند. این که توانسته ایم موجب شادی دیگران باشیم همین حس خیلی ارزشمند است.
ما نباید در قبال دادن هدیه انتظار گرفتن داشته باشیم. بلکه اینکار را برای حس خوب میکنیم که همان لحظه دریافت میکنیم. بنابراین منتی در ازای دادن آن هدایا نمیگذاریم.
شاید شما هم افرادی را دیده باشید که با منت هدیه میدهند و انتظار جبران دارند. همین باعث میشود نه خودشان حس بهتری داشته باشند نه فردی که هدیه را گرفته است.

همین الان فکر کنید که به چه افرادی چه هدایایی میخواهید بدهید و برای انجامش برنامه ریزی کنید.

 

برگرفته از کتاب بیست و یک | نوشته ی حمیدرضا صالحی



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 280
برچسب ها : هدیه دادن , هدیه , ,

تاريخ : | | نویسنده : سحر |